י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בקרמלין לא מתקפלים

שר החוץ הרוסי: מלחמת עולם שלישית תהיה גרעינית והרסנית

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום שאם מלחמת עולם שלישית תתרחש, היא תהיה כרוכה בנשק גרעיני ותהיה הרסנית, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA

שר החוץ הרוסי: מלחמת עולם שלישית תהיה גרעינית והרסנית
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי רוסיה, שפתחה במה שהיא מכנה מבצע צבאי מיוחד נגד אוקראינה בשבוע שעבר, תעמוד בפני "סכנה אמיתית" אם קייב תשיג נשק גרעיני.

היום (רביעי) קראה מועצת אירופה לרוסיה להפסיק מיד את הרג האזרחים באוקראינה. בקריאה נאמר, כי המתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה ממשיכה לזרוע מוות והרס בלב אירופה. "בתוך ימים ספורים בלבד, המלחמה הרגה ופצעה מאות אנשים, כולל ילדים רבים. ההפגזה האחרונה על חארקוב הביאה לעשרות הרוגים ופצועים. ומטרות אזרחיות רבות, כולל בתים וגני ילדים, הפגיעות מטילים לא מונחים ואולי תחמושת של פצצות מצרר".

עוד נאמר כי "מלחמה זו מפרה את המשפט הבינלאומי וזכויות האדם, וכן מפרה את המשפט ההומניטרי. מיליוני אנשים חוששים לחייהם תחת ההפגזה הכאוטית שכבר פגעה בבתי חולים, בתי ספר ובתים. לאלפי אנשים נמנעת גישה לתנאי חיים בסיסיים ואין להם גישה לתרופות, מזון, חשמל, מחסה, מים ותברואה. עובדי בית החולים מנסים כמיטב יכולתם לעזור על ידי העברת מטופלים עקב הפגזות תכופות למקלטים או מרתפים. זרמים של פליטים ועקורים מחפשים נואשות מפלט".

"יש לעצור את הטבח הזה מיד לפני שעוד חיי חפים מפשע יאבדו ויפגעו עוד יותר. ממשלת רוסיה יכולה לעשות את זה. הם חייבים להפסיק את הזוועה הזו מיד", נאמר בהצהרה.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד