כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המערב נחלץ לסייע

זלנסקי נתן לבוריס ג'ונסון 'רשימת קניות' של כלי נשק

מקור אוקראיני אמר לאתר The Sun כי: "זלנסקי הגיש בקשות מאוד ספציפיות לציוד צבאי במהלך שיחות טלפון יומיות, ואנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להכניס אותם לאוקראינה"

זלנסקי נתן לבוריס ג'ונסון 'רשימת קניות' של כלי נשק
ראש הממשלה ג'ונסון בדרכו לאוקראינה צילום: משרד ראש ממשלת בריטניה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציג לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון "רשימת קניות" של כלי נשק הדרושים כדי להביס את החיילים הרוסים - עם עוד טילים בריטיים נגד טנקים שנשלחים כמעט מדי יום. ג'ונסון אמר שקבוצת הנשק האחרונה תוטס לפולין ותובל לאוקראינה תוך "שעות או ימים".

מקור אוקראיני אמר לאתר The Sun כי: "זלנסקי הגיש בקשות מאוד ספציפיות לציוד צבאי במהלך שיחות טלפון יומיות, ואנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להכניס אותם לאוקראינה".

ג'ונסון אמר לקבינט שלו, "מתברר יותר מיום ליום שפוטין עשה טעות ענקית כשהאמין שהתותחים של הטנקים שלו יהיו עטורי שושנים, כאשר במקום זאת העם האוקראיני העמיד התנגדות עזה בהגנה על מולדתו".

ג'ונסון טס אתמול לפולין ולאסטוניה כדי לפגוש חיילים בריטים המשרתים בצד המזרחי של נאט"ו. אמש הוא אמר שהן "שתי מדינות שנפגעות בצורה חריפה מהמשבר הנוכחי באוקראינה. יש לנו ערכים משותפים שחשוב מתמיד להגן עליהם, ככל שהמצב ההומניטרי מחמיר. אנחנו מדברים בקול אחד כשאנחנו אומרים, פוטין חייב להיכשל".

גורמים במערב מאמינים שהמתקפה הרוסית פרסה מחצית מהחיילים שפוטין הביא על גבולה של אוקראינה מאז הסתיו האחרון. אבל הם חוששים שהעריץ המתוסכל בקרמלין יפנה להפגזות והפצצות "חסרות הבחנה" יותר, כאשר הוא כועס על הקצב האיטי של פלישתו. ואכן הלילה הרוסים הפגיזו מבני ממשל אזרחיים עם הרוגים ופצועים. אחד מהם אמר שפוטין "עורר קן של צרעות", אך גם זלזל ביכולתם של האוקראינים להילחם.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי המעגל הפנימי של פוטין, שהוא דן איתו בתכנון המלחמה, הוא מאוד מאוד קטן. מספר האנשים בחלק הפנימי של לולאת קבלת החלטות הוא קטן מאוד. מקור רוסי אמר כי פוטין מבודד והוא לא מקשיב לעצות.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד