י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקורבו של פוטין

הרב הראשי של רוסיה מתייחס לראשונה: "אני עצמי מוכן לכל תיווך"

על רקע יחסיו הקרובים עם הנשיא פוטין, מפרסם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר אגרת בה הוא קורא לבני כל העמים להתאחד למען השלום | "אני עצמי מוכן לכל תיווך, מוכן לעשות כל שביכולתי, ואפילו יותר, רק כדי שהרובים ישתקו והפצצות יפסיקו להתפוצץ", הוא כותב

הרב הראשי של רוסיה מתייחס לראשונה: "אני עצמי מוכן לכל תיווך"
הגאון רבי בערל לאזאר צילום: לוי נאזרוב

לראשונה מתייחס רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר למלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובאיגרת שהוא משגר הוא מביע הזדהות עם הקהילה היהודית באוקראינה שסופגת הפגזות ואמר כי הוא מוכן לתווך בין הצדדים כדי להביא להרגעה.

"בלב כל דת עומדת הידיעה, כי כולנו בנים לא-ל אחד, ואם כן כולנו אחים. אכן, אנו אנשים שונים, יכולות להיות לנו השקפות שונות לחלוטין בנושאים רבים, אך בדבר אחד עלינו להיות מאוחדים: חובתנו לבוראנו ולשאיפה בכל כוחנו להבנה ולכבוד הדדי, ובשום מקרה לא להניף חרב על צוואר אחינו. אחד היסודות העיקריים של אמונה בא-ל אחד הוא, האמונה שכל סכסוך יכול וצריך להיפתר רק באמצעים שלווים ומקובלים".

כך נפתחת האגרת המיוחדת ששיגר היום רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר אל ראשי הדתות השונים, לאור המלחמה באוקראינה. 

הרב לאזאר כותב כי: "אחד משמותיו של הבורא, כפי הידוע ביהדות הקדושה, הוא "שלום". זו המטרה שהקב"ה משמיע לנו מדי יום, ועליה אנו חוזרים כמה פעמים ביום בתפילותינו".

כאן מתייחס הרב לאזאר, שמקורב לנשיא פוטין, למלחמה שמסלימה מיום ליום וכותב: "אבל היום המצב שונה ונורא, כל יום מגיע מידע משותפינו הרבנים באוקראינה, על מה שקורה אצלם, ואנחנו מרגישים את הכאב של אחינו - כל אזרחי אוקראינה, לא משנה לאיזו אמונה הם שייכים. אני מעודד את כולם להתפלל על השלום", כותב הרב, אך מציין כי "זה לא מספיק. כעת ה' מצפה מאיתנו שכל מאמין יעשה כל שביכולתו להציל חיי אדם".

רבה הראשי של הפדרציה הרוסית מציע את עצמו למטרות תיווך: "אני עצמי מוכן לכל תיווך, מוכן לעשות כל שביכולתי, ואפילו יותר, רק כדי שהרובים ישתקו והפצצות יפסיקו להתפוצץ. אבל עכשיו זה הזמן לפעולה משותפת. לכן, אני פונה לכל המנהיגים הדתיים - באוקראינה, ברוסיה, באירופה וביבשות אחרות - בקריאה להתאחד לשלום. אנו, נאמנים לבורא העולם בלבד ומחויבים להשתמש בהשפעה שלנו, בכל האפשרויות שלנו כדי לעצור את הטירוף, כדי שלא ימותו יותר אנשים. זוהי חובתנו הקדושה למי שברא את כולנו ונתן לנו חיים בעולם הזה. בואו נעשה את זה - והקב"ה יעזור לנו".

אגרת זו באה במקביל למאמצים רבים שהקהילות היהודיות ברחבי רוסיה, משקיעות למען הפליטים שהגיעו אליהן, בהענקת מקום מחסה, מזון ובגדים רבים, מתוך תקווה לשלום אמיתי ולגאולה הקרובה במהרה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד