י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות המלחמה

הקדימו לרכוש: מחירי המצות צפויים לזנק באופן דרמטי

המלחמה בין אוקראינה לרוסיה צפויה להשפיע על מחירי המזון כאן בישראל, ואחת המרכזיות שבהן היא החיטה. העובדה שאוקראינה ורוסיה אחראיות ליותר מרבע מהמסחר בחיטה בעולם תקפיץ ככל הנראה את מחירי המצות כבר לקראת חג פסח הקרוב  

הקדימו לרכוש: מחירי המצות צפויים לזנק באופן דרמטי
מצות צילום: FREEPIK

המלחמה באוקראינה יחד עם העיצומים שהוטלו על רוסיה צפויים להביא לגל ענק של התייקרויות במחירי המזון שיורגשו בכל העולם.

העובדה שאוקראינה ורוסיה אחראיות ליותר מרבע מהמסחר בחיטה בעולם, תשפיע במידה רבה על עליית מחירי החיטה, דבר שיקפיץ ככל הנראה את מחירי המצות כבר לקראת חג פסח הקרוב. 

רק בשבוע שעבר שיער הבנק הדני רבובנק, כי, החיטה תעלה בעוד 30% "השמיים הם הגבול", אמר לבלומברג סקוט סקוביל, סגן נשיא של פרייס פיוצ'ר גרופ בשיקגו, על ההתייקרות הצפויה בגלל הסכסוך באוקראינה.

מסתבר שהתחזית החלה להתממש כשהיום דווח כי מחירו של בושל חיטה (יחידת מידה מקובלת לסחורות יבשות, בדרך כלל סחורות חקלאיות) טיפס ביום שלישי ב-5.4% ל-9.84 דולר לבושל, והגיע עוד לפני פתיחת המסחר הרשמית למגבלה שהציבו בבורסה של שיעור עליות או ירידות יומי.

התחזיות ממשיכות להיות פסימיות כשמדו"ח שפרסמה חברת המחקר AgResource עולה כי גם "הסוחרים מתחילים להבין שהמלחמה באוקראינה תימשך זמן מה, וגם אם רוסיה תצליח לכבוש את אוקראינה בשבועות הקרובים, העולם לא יאפשר מכירת חיטה או אנרגיה רוסית או אוקראינית", נכתב בדו"ח.

רוסיה נחשבת ליצואנית הגדולה בעולם של חיטה, בעוד שאוקראינה היא בין חמש היצואניות הגדולות בעולם. שתי המדינות יחד אחראיות על 14% מייצור החיטה העולמי, והן גם מספקות כ-29% מכלל ייצוא החיטה.

 

 

יוקר המחיה חג הפסח עליית מחירים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד