י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאומן לקרעסטיר

היהודים שמממנים אוטובוסים וצעצועים למאות נמלטים

כ-300 פליטים יהודים מאוקראינה נמלטו לקרעסטיר שבהונגריה. ארגון הכנסת האורחים בקרעסטיר מימן להם אוטובוסים, מזון ולינה ויהודי אנטוורפן נרתמו לסייע לתעסוקה בשביל ילדי הפליטים

היהודים שמממנים אוטובוסים וצעצועים למאות נמלטים
יהודי אוקראינה בקרעסטיר צילום: באדיבות המצלם

מאות יהודים שנמלטו מאוקראינה מגיעים בימים האחרונים לבית הכנסת האורחים שבקרעסטיר- הונגריה, ליד ציון הרה"ק רבי ישעי' בן רבי משה מקרעסטיר זי"ע.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק גדול מהיהודים הגיע מאומן לצד רבים אחרים מכל רחבי אוקראינה. מי שלקח על עצמו להאכיל את הפליטים ולדאוג להם לכל הצרכים, הוא הרב משה יוסף פרידלנדר, מנהל הכנסת האורחים "רבי ישעילע'ס גאסט הויז".

פרידלנדר גם החליט לממן אוטובוסים ליהודים שמעוניינים להגיע. גורם המעורה בפרטים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי לפרידלנדר אין תקציב לכמות כזאת של אורחים ואף לא קיבל הבטחות מנגידים על תרומות כאלה ואחרות, אבל מבחינתו - זה צו השעה. "כמו שעשה ר' ישעי'לה בתקופת מלחמת העולם הראשונה".

במקום שוהים כרגע כ-300 פליטים. משפחות שלמות על נשותיהן וטפיהן. מלבד המזון והלינה, נוצר צורך גם לתעסוקה וצעצועים לילדים הרבים. מי שהתגייס לכך הוא אריק ורנר, עסקן קרעסטיר מאנטוורפן. מתנדבים יהודים באנטוורפן אספו משחקים ושיגרו שקיות מלאות במשחקים וצעצועים לפליטי אוקראינה בקרעסטיר.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קרעסטיר אומן אנטוורפן משה יוסל פרידלנדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד