כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יצליחו להציל הרכוש?

העשירים היהודים ברוסיה בפאניקה: עשרות מיליארדים יימחקו

ההודעה של ממשלת רוסייה כי תאסור להוציא דולרים מבנקים ברוסיה כדי להעביר אותם לחשבון בנק בחו"ל, גם אם מדובר בחשבון של אותו אדם, גרר פאניקה גדולה בקרב אנשי עסקים יהודים המנסים כעת להעביר את כספם לחשבונות בנק בישראל על מנת להציל את ממונם

העשירים היהודים ברוסיה בפאניקה: עשרות מיליארדים יימחקו
ערימות של דולרים צילום: רויטרס

אלפי אנשי עסקים רוסיים יהודים התדפקו על משרדי עורכי הדין בארץ בניסיון לברר אילו מסמכים נדרשים כדי לעלות לישראל, ובקשה למידע איך ניתן לחלץ את כספם מרוסיה ולהביא אותו לארץ, כך דווח היום ב'כלכליסט'.

החשש הגדול של אנשי העסקים הרוסים על כספם מגיע בעקבות שורת הסנקציות הכלכליות שהטיל המערב על רוסיה, שבניסיון לבלום אותן נקט הממשל של פוטין בשורה של צעדי נגד אלימים משלו כלפי פנים, צעדים שנועדו לשמור את הדולרים בתוך רוסיה.

רוסיה דרשה מכל היצואנים להמיר מיד 80% מהתקבולים שלהם מחו"ל מדולרים לרובל, ובצעד כואב אף יותר משלשום נאסר גם להוציא דולרים מבנקים ברוסיה כדי להעביר אותם לחשבון בנק בחו"ל, גם אם מדובר בחשבון של אותו אדם.

חלק מהבנקים הרוסיים נותקו ממערכת התקשורת הבין־בנקאית SWIFT והבורסה במוסקבה צנחה לאחר שחברות ענק דוגמת BP ושל הודיעו על חיסול אחזקתן בחברות גז ונפט רוסיות.

אלי גרביץ עורך דין בכיר המתמחה בייצוג אנשי עסקים מרוסיה סיפר ל'כלכליסט' על הטירוף: "כמות היהודים שרוצים לברוח מרוסיה היא משהו מטורף לגמרי, הרבה יותר מהגל שהיה אחרי סיפוח חצי האי קרים. לא מדובר באוליגרכים שכל הזמן מככבים בכותרות, אלא באנשי עסקים אמידים שהונם הנזיל מסתכם בכמה מיליוני דולרים או עשרות מיליוני דולרים. הם לא תחת סנקציות ולא קשורים לפוליטיקה, אבל הם פוחדים לאבד את הכסף שלהם בגלל המתרחש ברוסיה ובאוקראינה בימים האחרונים".

הערכה מדברת על מיליארדי דולרים המתדפקים על דלתות הבנקים הישראליים שמסרבים מצידם לקבל את הכסף מרוסיה, ע"פ הדיווח הבנקים בישראל הקפיאו, נכון לעכשיו, קבלת כסף שמקורו ברוסיה וגם לא מוכנים לפתוח חשבונות חדשים לכל מי שיש לו זיקה למדינה.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה יהודים באירופה חשבונות בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד