כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ביקורת על יתד נאמן

חבר המועצת על סערת השיאומי: לשימוש קולי בלבד

סאגת ה'שיאומי' בישיבת חברון: ראש הישיבה וחבר המועצת מסר שיחה מיוחדת בה קבע כי הטלפון הכשר נועד לשימוש קולי בלבד. לדברי ראש הישיבה הבעיה ב'שיאומי', מעבר לכך שהתומך הכשר נראה כמותו וישנה אפשרות פשוטה לפרוץ אותו, ישנם בשיאומי שלל שימושים נוספים, ובשעת הגזירה צריכים לבצר החומות. גורמים בישיבה: ראש הישיבה כיוון את ביקורתו גם כלפי הכתבה בביטאון הליטאי שעורר סערה בשבוע שעבר בקרב ראשי הישיבות

חבר המועצת על סערת השיאומי: לשימוש קולי בלבד
תלמידי ישיבת חברון צילום: שוקי לרר

בשיחה מיוחדת שמסר השבוע חבר המועצת ור"י חברון, הגאון רבי דוד כהן בישיבתו, התייחס ראש הישיבה בין היתר למהלך שהוביל לאחרונה בישיבה – לאסור לחלוטין את החזקת ה'שיאומי הכשר'. במקביל נודע, כי מאות תלמידים הישיבה כבר זרקו את המכשיר האסור, וכי הנהלת הישיבה מנהלת פיקוח חריף על הנושא.

כזכור וכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', השבוע הורה ראש ישיבת חברון לאלפי תלמידיו להוציא את כל מכשירי ה'שיאומי הכשר' מבין כתלי הישיבה, וטען כי מאחר שיש 'שיאומי תומך כשר' הדומה לכשר, וישנם קודים לפריצה של ה'תומך', בשעה גורלית זו של מאבק נגד כוונת שר התקשורת יועז הנדל שעושה יד אחת עם הרפורמים וארגוני התועבה - להחריב את הקומה הכשרה ולפרוץ את חומות הקדושה, חובה לגדור גדרות נוספים, כדי להצליח במאבק נגד הטומאה.

כעת אנחנו מביאים את התייחסות ראש הישיבה וחבר המועצת לנושא הקומה הכשרה ברקע פרשת השיאומי הכשר. בשיחה שמסר לתלמידי הישיבה, קבע חבר המועצת, כי ישנה עוד סיבה נוספת להתנגדותו ל'שיאומי הכשר'. כשלדבריו, מעבר לסינון התכנים ונטרול האפשרות לגלוש באינטרנט, גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל קבעו, כי הטלפון נועד לשימוש קולי בלבד ולא עבור שימושים אחרים.

ראש הישיבה הוסיף, כי במכשירי השיאומי אפליקציות לרוב, שנועדו לשימושים מגוונים שאינם לשיחות טלפון, ועל כן הדבר אסור ולא רק בישיבה. גם על הסבר זה הוסיף ראש הישיבה הגר"ד כהן ואמר כי בשעה שיש גזירה נגד קדושת ישראל, יש להחמיר ולגדור גדרות כדי לעורר רחמי שמים שימנעו הגזירות על עם ישראל.

בישיבה טוענים: נמתחה ביקורת נגד יתד נאמן

גורמים המעורים בנעשה בישיבה, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי ראש הישיבה התכוון בדבריו בין היתר לרמוז על חוסר שביעות רצונו מכתבה שפורסמה בשבוע שעבר בביטאון הליטאי - יתד נאמן, ובישרה על הקמת וועדה שתיאבק נגד יוזמות השר, וכחלק מהדברים שהוצעו, הוכנס רעיון לשיווק מכשירים כשרים עם נגני מוזיקה וסמסים. בכתבה צוין כי הועדה תחת ניהולו של הרב קמינסקי שיוביל את המיזם החדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מלבד חבר המועצת הגר"ד כהן, נמתחה ביקורת עזה נגד הכתבה ביתד מכיוונים רבים. חלק מהטענות שנשמעו ע"י ראשי ישיבות ומחנכים לצד מנהלי הסמינרים נסובו סביב העובדה שמדובר בהפרה מוחלטת של הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל שאסרו מיזמים דומים, אך רבים מהם גם העלו טענה שמדובר במהלך שמשחק לידיו של שר התקשורת יועז הנדל, שיסיק מכך בטעות כי אם ימשיך ללחוץ, הוא אף יביא את ביטולה של הקומה הכשרה מתוך הסכמה עם הציבור החרדי.

כאמור, לביקורת זו הצטרף השבוע חבר המועצת הגר"ד כהן, כשקבע בפני תלמידיו, שהטלפון הכשר נועד לשימוש קולי, ובטח שבתקופה זו, ראוי רק להחמיר ולעבות את הגדרות ולא להיפך.

יצוין, כי אחרי הביקורת הקשה שנשמעה בשבוע החולף, פורסמה אתמול מודעה ביתד תחת הכותרת "עדכון לציבור", שם הופיעה התפתלות מורכבת בנושא המיזם, תוך עשיית פרסה רחבה בענין הסמסים והנגנים: שמו של הרב קמינסקי הושמט, והופיעה הבהרה כי "השמועות על כוונה לערוך שינויים במתווה הכשרות ולהכשיר דברים שלא הוכשרו בעבר אינן נכונות, כידוע בני תורה הקפידו תמיד על כשרות מהודרת בכל התחומים וכך יהיה גם כאן".

הקומה הכשרה שיאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד