י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עובדי עיריית אלעד נאבקים: "על סף ביזיון"

לקראת סבב קיצוצים במשכורות, נערכים העובדים להשבתה כללית של העירייה • "לא יתכן שעובד מסר את נפשו עשר שנים לעיר והוא יחזור הביתה עם שכר מינימום"

עידן. צילום ארכיון: יצחק לב ארי
עידן. צילום ארכיון: יצחק לב ארי

שוב סכסוך בעיריית אלעד: ועד העובדים יפגין מחר מול לשכתו של ראש העירייה, יצחק עידן, במחאה על קיצוץ משמעותי בשכר העובדים בעקבות גירעון בתקציב העירייה. "מביאים אותנו לפתח הביזיון".

מזה למעלה משנה, משגרת הנהלת העירייה, אחת לתקופה, הודעה בדבר קיצוץ עתידי בשכר העובדים בשל גירעונות וחסרים בתקציב העירייה. במקביל, ולאחר פניות של ועד העובדים להנהלת העירייה, מבוטלות הודעות אלו, והועד מוזמן לנהל משא ומתן בעניין תנאי ושכר העובדים.

ועד העובדים שכר לאחרונה את עו"ד אורית פפר, שכיהנה בעבר כגזברית עיריית רמת השרון, אשר בדקה את תוכנית ההבראה של עיריית אלעד, והעלתה סימני שאלה רבים העומדים מאחורי התוכנית המעוררת סערה.

בשבוע האחרון נדרש הועד למתן התייחסות דחופה לתוכנית התייעלות שגובשה על ידי גזבר העירייה ומשרד הפנים. בתחילת חודש מרץ קיבל יו"ר ועד העובדים, תומר כהן, מכתב ובו חלקים מתוכנית ההתייעלות העתידית. במכתב הוא גם נדרש להציע תוכניות חלופיות לתוכנית, "זו אינה הפעם הראשונה בה הועד נדרש בתוך זמן קצר ביותר להציג תוכנית".

במהלך השבוע האחרון התקיימו שלוש פגישות עם הנהלת העירייה, עו"ד פפר כותבת: "השאלות המספריות והתהיות לגבי נכונות חלק ממרכיבי התוכנית נענו בתשובות חלקיות, לא ענייניות ותוך ניסיון להביע זלזול בועד העובדים".

מחר, יפגינו העובדים נגד העירייה "שאינה עומדת במילתה", ונגד ראש העירייה אשר "אינו מכבד את הניירות עליהן הוא חתום". העובדים מלינים על כך כי גם מתנה לחג הם לא יזכו לקבל מהעירייה.

"זה הזמן לומר: עד כאן! לא עוד! אם עד היום הבאנו הביתה משכורות שהיו יכולות להיחשב סבירות, הרי שהנהלת העירייה מביאה אותנו עד לפתחו של הביזיון. לא ייתכן שעובד שמסר את נפשו במשך עשר שנים לעיריית אלעד יחזור הביתה עם שכר מינימום! איננו עובדי פרך!"

בהזמנה להפגנה כתב ראש הוועד: "זו תהיה עצרת מחאה נגד הנהלת העירייה, על החוצפה, על השקר ועל המצב הנורא שאליו נקלענו". במקביל נעשתה פניה להסתדרות הכללית להכריז מיד לאחר חג הפסח על סכסוך עבודה בעירייה, תוך שיבוש הפעילות הסדירה של העירייה.
אלעד עירייה מאבק עובדים סכסוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד