ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
היום השביעי

ראש העיר מודה: חרסון נכבשה; האוקראינים נסוגו לעיר סמוכה

רוסיה ממשיכה להסיר את הכפפות ותוקפת אזרחים ללא רחם באוקראינה. העולם ממשיך בסנקציות אך נראה כי הן לא מרתיעות את פוטין. בנט שוחח היום עם זלנסקי ופוטין, אך התוכן לא פורסם • רוסיה מודה לראשונה באבידות ומצליחה לראשונה לכבוש נכס משמעותי - עיר הנמל חרסון

ראש העיר מודה: חרסון נכבשה; האוקראינים נסוגו לעיר סמוכה
הרס וחורבן באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הלחימה נמשכת במלוא עוזה, זאת ברקע המו"מ שעתיד להתחדש בשעות הקרובות בבלארוס. אוקראינה טוענת כי "כוחות הכיבוש הרוסיים מפרים את הנורמות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, על ידי ביזה והרג של אנשים מקומיים, כולל ילדים". עם זאת, "המורל של הצבא הכובש נמוך ביותר", נמסר מטעם צבא אוקראינה.

הערב אישר ראש העיר חרסון איגור קולייב כי עירו נפלה ונכבשה בידי הרוסים והם שולטים בה. מדובר בעיר גדולה ראשונה ומשמעותית שהצליחו הרוסים לכבוש.

הרוסים חווים הפסדים גדולים. איגור קונאשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי, אמר בתדרוך במוסקבה ביום רביעי כי 498 "אנשי שירות רוסים" נהרגו במהלך המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה. לדבריו, נפצעו עוד 1,597. זאת מבלי לנקוב במספר החיילים שנשבו בידי אוקראינים. הנתונים בכל אופן, הינם בניגוד לדיווחים האוקראינים שעומדים כבר על לפחות 7,000 חיילים רוסים שנהרגו בלחימה עד כה.

עדכונים:

23:50 > הרב יוסף וולף, תושב חרסון הכבושה, ליעקב אייכלר ברשת ב': "העיר שורצת מאות טנקים וחיילים רוסים. הם אוסרים תנועה של יותר משני אנשים יחד ברכב ומחייבים הרמת ידיים בהתקרבות למחסומים. אין תרופות ומזון בחנויות, מקווים שמחר תחודש האספקה".

23:36 > משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לישראלים בבלארוס.

23:29 > בראיון לאל-ג'זירה, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר "לאוקראינה יש את היכולת והטכנולוגיה לייצר נשק גרעיני, המשימה ברורה: לפרק את אוקראינה מנשקה ולא לפרוס ולייצר כל נשק שמאיים על ביטחון רוסיה".

23:23 > הפנטגון הודיע ​​כי ארה"ב דחתה ניסוי טיל בליסטי בין-יבשתי שנקבע לשבוע זה כדי למנוע הסלמה עם רוסיה על רקע המשבר המתגבר.

23:09 > לינדה תומס-גרינפילד, שגרירת ארה"ב באו"ם, הביעה תודה ל-141 המדינות (כולל ישראל) שהצביעו בעד החלטת העצרת הכללית של האו"ם שגינתה את פלישת רוסיה לאוקראינה.

23:00 > ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון: הלילה 38 מדינות מכל העולם הגישו את הפניה הגדולה ביותר אי פעם לבית הדין הפלילי הבינלאומי בגין הפלישה הברברית של רוסיה לאוקראינה. ברור לנו שפוטין אינו יכול לבצע את המעשים הנוראים הללו ללא עונש.

22:43 > ראש העיר חרסון, איגור קולייב, מאשר ל'ניו יורק טיימס' כי עירו נכבשה על ידי כוחות רוסים. עוד אמר כי נפגש היום עם מפקד הכוחות הרוסים שמתכנן להקים שם ממשל צבאי. חרסון הפכה לעיר האוקראינית הגדולה הראשונה להיכבש על ידי הרוסים. הכוחות האוקראינים נסוגו לדברי ראש העיר לכיוון מיקולאייב, עיר מצפון מערב.

22:20 > תומך מפתיע. נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מצייץ בטוויטר תמיכה באוקראינה ובזלנסקי: "מאבקך הבלתי מתפשר חשף את המזימות השטניות של אויבי האנושות. תהיה בטוח שהאומה האירנית עומדת לצידך, ומעריצה את העיקשות ההרואית שלך".

22:02 > ‏שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, הגיע לכותל להתפלל עם חסיד ברסלב, יחד עם השגריר הגיעו למקום מספר אנשי השגרירות, השגריר התחבק בדמעות עם החסיד והתפללו למען אוקראינה.

21:51 > משרד הפנים של אוקראינה אומר כי ייתכן וחלקים נרחבים מקייב יהיו ללא חימום, זאת בשל התקפת הטילים סמוך לתחנת הרכבת בעיר.

21:39 > דו"ח מודיעיני של המערב מצביע על כך שלסין היו אינדיקציות על הרצון של רוסיה לפלוש לאוקראינה. לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס', הסיניים ביקשו מרוסיה לדחות את הפלישה עד לסיום אולימפיאדת החורף בבייג'ינג.

21:33 > וול סטריט ג'ורנל: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יכריז על איסור כניסת ספינות רוסיות לנמלי ארצות הברית, כהמשך לסנקציות על רוסיה.

21:26 > פולין, צ'כיה, בולגריה, סלובקיה ורומניה יפרשו משני בנקים בינלאומיים מתקופת ברית המועצות, מכיוון שרוסיה היא בעלת המניות הגדולה ביותר שלהם בעקבות פלישת מוסקבה לאוקראינה, כך אמרו משרדי האוצר של המדינות בהודעה משותפת.

21:18 > היועץ של הנשיא זלנסקי מעדכן כי חברי המשלחת של אוקראינה יצאו לנקודת המפגש עם נציגי רוסיה.

21:05 > לחימה במרכזי הערים: הצבא הרוסי טוען כי כבש את העיר חרסון, תושבי אודסה מבינים שהם הבאים בתור ואוגרים מזון וציוד.

21:03 > הצבא האוקראיני טוען כי מסמכים שנתפסו אצל חיילים רוסים מראים שפוטין תכנן לכבוש את אוקראינה - תוך 15 ימים, מ-20 בפברואר עד 6 במארס.

21:00 > ישראל מגבשת תוכנית להקמת בית חולים שדה באוקראינה – כבר בשבוע הבא. כך דווח ב'כאן'.

20:55 > גופתו של ההרוג הישראלי באוקראינה, רומן ברודצקי תגיע לישראל עד שישי בבוקר. אביו מבקש לקבור אותו לפני כניסת השבת בערד. כדי לחסוך זמן, המשפחה מבקשת לשכור מטוס פרטי. משרד החוץ פועל לקבל אישור מיוחד. עלות המבצע – כ-120 אלף שקלים. כך דווח ב'כאן'.

20:45 > רוסיה הודיעה כי היא מגרשת את ג'ון סאליבן, שגריר ארה"ב ממוסקבה, וזאת לאחר שגירשה את, ברטל גורמן, סגן שגריר ארצות הברית במוסקבה ב-17 לפברואר.

בניסיון להביא להפסקת המלחמה, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בשעות אחה"צ נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי והערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פרטי השיחות ותוכנן לא פורסמו, אך הנשיא זלנסקי בישר לעוקביו בטוויטר כי שוחח עם ראש ממשלת ישראל על "התוקפנות הרוסית".

בתוך כך, העצרת הכללית של האו"ם אישרה החלטה המגנה את רוסיה על הפלישה לאוקראינה ודורשת נסיגה מיידית. 141 מדינות הצביעו בעד, כולל ישראל, חמש מדינות התנגדו ו-35 נמנעו.

ארצות הברית מקימה יחידה מיוחדת שתפקידה לרדוף אחר "אוליגרכים רוסים מושחתים". התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, הודיע ​​על "השקת כוח משימה לרדוף אחרי אוליגרכים רוסים מושחתים ומפרי סנקציות שהוטלו על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה".

"משרד המשפטים ישתמש בכל הסמכויות שלו כדי לתפוס את הנכסים של אלו המפירים את הסנקציות הללו", אמר גרלנד בהצהרה שמגיעה על רקע ניסיון של המיליארדר היהודי רומן אברמוביץ', שנמצא בבלארוס לסייע בתיווך בין רוסיה לאוקראינה, לבקשת ממשלת אוקראינה.

מלטה השעתה את תכנית "דרכוני הזהב" לרוסים ובלארוסים ושינתה את עמדתה באופן דרמטי. הממשלה הצהירה כי לאור "האירועים האחרונים לא ניתן לבצע ביעילות את הבדיקות הנדרשות על המבקשים, לכן, מלטה השעתה לתקופה בלתי מוגבלת את הטיפול בבקשות מאזרחי הפדרציה הרוסית ובלארוס", נכתב בהודעה. (דרכון זהב ניתן למי שמשקיע כמה מיליונים במדינה).

לצד זאת האיחוד האירופי הטיל סנקציות על 22 קציני צבא בלארוסים בכירים, בשל תפקידם של בסיוע לפלישה של רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה עדכונים שוטפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד