י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצבעת אורבך נפסלה

מהומה במליאה: החוק המתריס נפל בהצבעה

הצעת חוק שנועדה להחליף את ההרכב הבוחר את הרבנים הראשיים נפל בתיקו לאחר מהומות וצווחות במליאת הכנסת. במוקד: ניר אורבך. באופוזיציה פצחו בשירת "ליהודים היתה אורה" ופרסמו הודעות ברכה וניצחון

מהומה במליאה: החוק המתריס נפל בהצבעה
ניר אורבך במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שוב מבוכה לקואליציה, אחרי שהכנסת ניסתה להעביר הצעת חוק של חבר הכנסת משה טור-פוז מ'יש עתיד', לשינוי הרכב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים, כדי להכשיר מינוי של רבנים מהציונות הדתית.

ההצבעה הייתה על חודו של קול, כאשר תחילה נטען כי קיזוז שנקבע בין חה"כ סמי אבי שחאדה, יו"ר בל"ד, לשרה מרב מיכאלי - הופר, כשהשרה מלכיאלי השתתפה בהצבעה בניגוד להסכם.

לאחר מכן, כשעלה כי אין את הרוב הדרוש קראו גם לחבר הכנסת ניר אורבך להצביע, אלא שקודם לכן הוא כבר אמר שהוא לא משתתף
בהצבעה, מה שהוביל למהומה במליאה בטענה כי הצבעתו היתה פסולה ולפיכך התוצאה הסופית של ההצבעה היא תיקו 51 בעד ו-51 נגד ולפיכך הצעת החוק לא עברה.

בעקבות כך, יצאה המליאה להפסקה ונערכה בדיקה בלשכת יושב ראש הכנסת מיקי לוי בהשתתפות נציגי האופוזיציה ח"כ יריב לוין וח"כ אחמד טיבי, בסופה נקבע כי הצבעתו של ניר אורבך אכן פסולה, ולפיכך החוק לא עבר. התוצאה מעוררת קרבות בין 'יש עתיד' ל'ימינה', שמאשימים את נציגה ניר אורבך שהפיל את החוק במו ידיו.

יו"ר הכנסת חזר מלשכתו למליאה והכריז על תוצאות ההצבעה, לאחר שצפה בתיעודים מההצבעה במליאת הכנסת, יחד עם אורבך, לוין וטיבי שאישרו כי ההצבעה פסולה. בתגובה פרצה האופוזיציה בשירת "ליהודים היתה אורה ושמחה".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני אמר עם נפילת החוק: "אנו מודים לקב"ה שהחוק שתוכנן לחסל את מוסד הרבנות נפל. ככה זה כשאין להם סיעתא דשמיא!".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי הגיב: "ממשלה שכל רצונה לחסל את מוסד הרבנות הראשית, בדרך לריסוק זהותה היהודית של מדינת ישראל, אין לה סייעתא דשמיא".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין אמר: "גם הערב, הקואליציה נוחלת מפלה אחר מפלה, והיד עוד נטויה. הפלגנות בין חלקי הקואליציה הכשילה אותם שוב. ממשיכים להיאבק."

ח"כ אורי מקלב הגיב להפלת חוק הרבנות הראשית במליאת הכנסת: "חבר הכנסת טור פז יחד עם השר להרס הדת מתן כהנא מבקשים לערוך רפומה ברבנות הראשית ולהכניס אנשים שאינם קשורים לדת ואף כאלה בעלי דעה עקומה בכל נושא ההלכה והיהדות לגוף הבוחר את הרבנים בארץ. חוק זה המכניס רוחות זרות והשפעות משונות לרבנות הראשית תחת איצטלה של הרבנות, זהו חוק שהיה מביא הרס לרבנות והיה מאפשר לערב רב לקבוע את הרכבה של הרבנות הראשית".

ח"כ יצחק פינדרוס הגיב להפלת חוק הרבנות בתמיכתו של ח"כ ניר אורבך ואמר: "אני רוצה לברך את ידידי ניר שניכר בו שהוא מתחיל להבין את הנזק העצום שהממשלה הזו גורמת ליהדות במדינת ישראל, ומפציר בו להמשיך ולעמוד על שלו בעניינים הנוגעים לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל, לכל הפחות כפי שחברים אחרים בקואליציה יודעים לעמוד על שלהם".

ניר אורבך הגוף הבוחר הרבנים הראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד