כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
הבליצקריג נכשל

חייל שנפל בשבי חשף את התוכנית של פוטין

"פוטין ציפה לכבוש את אוקראינה תוך שלושה ימים, זה גם האספקה ​​שחילק לחייליו כששלח אותם להילחם על אדמתנו", כך טוענים שירותי הביטחון באוקראינה שמתבססים על עדות מחקירתו של חייל רוסי שנפל בשבי

חייל שנפל בשבי חשף את התוכנית של פוטין
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

שירות הביטחון של אוקראינה פרסם תמלול מחקירתו של חייל רוסי שנלכד, שבין היתר סיפר כי הנשיא ולדימיר פוטין תכנן להשתלט על אוקראינה תוך שלושה ימים.

"פוטין ציפה לכבוש את אוקראינה תוך שלושה ימים, זה גם האספקה ​​שחילק לחייליו כששלח אותם להילחם על אדמתנו. בהוראת ההנהגה העליונה של הפדרציה הרוסית נלקחו מהחיילים פלאפונים ומסמכים, הם קיבלו מזון ומים למשך שלושה ימים ונשלחו להילחם עם אוקראינה". כך נאמר מטעם שירות הביטחון של אוקראינה עם חקירתו של חייל רוסי.

שירות הביטחון (ה-SBU) הדגיש כי תוכנית ה'בליצקריג' (מלחמת בזק) של הקרמלין כבר נכשלה, ו"אנחנו על אדמתנו ונגן עליה עד הסוף", ה'בליצקריג' הוא חיבור של שתי מילים המיוחסות לגרמניה ערב מלחמת העולם השנייה, אז השתלטה תוך זמן קצר על פולין.

מטעם שירות הביטחון נמסר: "ב-24 בפברואר הכריזה המדינה התוקפנית, הפדרציה הרוסית, בהוראת מנהיגה ולדימיר פוטין, מלחמה על אוקראינה ופתחה בפלישה רחבת היקף. חיילים רוסים מפגיזים והורסים תשתיות מפתח, בנייני משרדים ובתים בערים ובכפרים. חוק צבאי הוטל באוקראינה והוכרז על גיוס כללי".

בתוך כך בצבא האוקראיני טוענים כי מסמכים שנתפסו אצל חיילים רוסים מראים שפוטין תיכנן לכבוש לגמרי את אוקראינה - תוך 15 ימים, מ-20 בפברואר עד 6 במארס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד