י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דווקא תל אביב מובילה

למרות מעללי הממשלה: עליה בנרשמים לנישואין • הנתונים

בשנת 2020 בחרו רק 30,620 זוגות להירשם לנישואין ובשנת 2021 בחרו 36,915 זוגות להירשם לנישואין דרך לשכות הנישואין • מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "פתיחת אזורי הרישום מהווה תמריץ מצוין לשיפור מתמיד של כלל לשכות רישום הנישואין במועצות הדתיות"

למרות מעללי הממשלה: עליה בנרשמים לנישואין • הנתונים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בשנת 2021 בחרו 36,915 זוגות להירשם לנישואין דרך לשכות הנישואין – עליה של כ-22% לעומת השנה הקודמת – כך עולה מנתונים אותם חושף המשרד לשירותי דת. בשנת 2020 בחרו רק 30,620 זוגות להירשם לנישואין, ובמשרד לשירותי דת מסבירים את העלייה בכמות הנרשמים בשנת 2021 בעיקר בשל היציאה מהגבלות הקורונה והאפשרות לערוך טקסי נישואין בצורה בטוחה יותר, ללא הגבלות בכמות המשתתפים.

במועצות הדתיות, המפעילות את לשכות הנישואין, מציינים כי מלבד היציאה מהגבלות הקורונה - העלייה ברישום לנישואין בשנת 2021 נזקפת גם לכך שהשירות הפך לנגיש וידידותי. כחלק מאתגרי הקורונה נדרשו המועצות הדתיות למצוא תחליף טכנולוגי לשירות הפרונטלי וכתוצאה מכך ניתן לבצע באופן מקוון חלק מפעולות הרישום מבלי להגיע פיזית ללשכת הנישואין. תרומה נוספת לרישום המוגבר נזקפת לזכות החוק לפתיחת אזורי רישום, שהגביר את התחרות בין לשכות הנישואין.

מפילוח הנתונים עולה כי העיר תל אביב יפו מובילה ברישום הנישואין והיא עומדת על 2,578 זוגות שבחרו להירשם בלשכת הנישואין במועצה הדתית תל אביב, אחריה ירושלים עם 2,022 זוגות, אשדוד עם 1,377 זוגות, המועצה האזורית חוף השרון 1,138 זוגות, חולון עם 1,071 זוגות ונתניה עם 1,012 זוגות.

ארגון רבני צהר, המפעיל לשכת נישואין דיווח על 2,490 זוגות שנרשמו לנישואין, ובית דין צדק של 'העדה החרדית', המפעיל לשכת נישואין דיווח על 1,550 זוגות בשנת 2021.

יצוין כי לפני כשבועיים פורסם באתר האינטרנט של עיתון 'גלובס' תחקיר "המשרוקית", תחת הכותרת: "האם חמישית מהחתונות בישראל נערכות בסגנון רפורמי? הירידה בנישואים ברבנות מתרגמת לעלייה גדולה בנישואים רפורמיים? נראה שלא". צוות המשרוקית בדק ומצא כי מרבית הזוגות הרשומים כנשואים בישראל, בחרו להתחתן דווקא דרך לשכות הנישואין כדת משה וישראל.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, הגיב לנתונים ואמר: "המספרים מלמדים על עלייה בנרשמים לנישואין. לשכות הנישואין מציעות רישום נישואין מהיר, נוח, מותאם ונגיש והציבור נותן אמון. נתונים אלו מתכתבים עם הדירוג הגבוה של רשות התקשוב שבדקה את איכות השירות במועצות הדתיות והעניקה להם ציון גבוה מכלל משרדי הממשלה. חוק פתיחת אזורי הרישום מוכיח את עצמו".

יו"ר חבר המועצות הדתיות, מר שלמה תנעמי, אומר בתגובה לנתונים כי "הם מדברים בעד עצמם ומציגים את האמון הציבורי הרב לו זוכות המועצות הדתיות. התודה והברכה מגיעים לעובדי ועובדות המועצות הדתיות ורשמי הנישואין שמקבלים את הציבור במאור פנים ומעניקים שירות איכותי ומקצועי".

רישום נישואין המשרד לשירותי דת חתונות חופות קידושין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד