כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
קשר את גורלו עם היהודים

דימה מאומן ל'בחדרי': "לא מתכוון לברוח"

דימה, אוקראיני המתגורר באומן, דובר עברית ומוכר לתושבים ולמבקרים הרבים, בשל לבו הטוב והעזרה לקהילה, לא מתכוון לעזוב את העיר, למרות שרובה ריקה מיהודים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מקווה שנחזור לחיים שלווים לפני ראש השנה ובראש השנה יגיעו אלינו הרבה יהודים"

דימה מאומן ל'בחדרי': "לא מתכוון לברוח"
דימה עם חבר חסידי מהקהילה באומן צילום: באדיבות המצלם

בעוד העיניים נשואות לעבר רוסיה לראות כיצד יפול דבר, והאם רוסיה תתקפל או תמשיך בתוקפנות נגד אוקראינה, באומן החרדית מתגורר גוי מקומי שעובד עם יהודים, ומדבר עברית. דימה מספר ל'בחדרי חרדים': "אני גר בעיר אומן באוקראינה כבר שנים רבות, בימים אלה גם אני כאן, אני גאה בעם שלי, תחושת הפחד נעלמה בשעות הראשונות של המלחמה, אני חושב שהיהודים מבינים היטב איך אני מרגיש, ישראל נמצאת במלחמה מהיום הראשון לקיומה, אבל חוסר הוודאות מפחיד, זה מאוד מפחיד שהמלחמה הזו יכולה להימשך שנים".

שאלנו אותו למה הוא לא נמלט עם היהודים שנמלטו מהעיר, "אפילו לא חשבתי לברוח, למה לי לברוח?", הוא אומר ל'בחדרי חרדים', "אני כאן על אדמתי, אני גר כאן, זה הבית שלי".

האם נשארת במקום יחד עם יהודים? או שאתה נמצא במקלט או במטרו של קייב מסתתר, איפה אתה בימים אלה?

דימה משיב: "אני בבית, לעתים קרובות צריך לרדת למרתף, 7-8 פעמים ביום באומן שומעים צפירה ואחריה יורדים למקלטים, ביום הראשון למלחמה פגעו כמה פצצות בבתים, אם צריך, אני מוכן להגן על העיר".

אומן בימים אלה כמעט ריקה מיהודים, זה דבר שאתה רגיל לראות? או זה משהו שלא חשבת שיקרה?

דימה מספר בעברית טובה מאד: "מספר קטן של יהודים נשארו באומן, האנשים האלה נשארים כאן, אני לא חושב שהיעדר מבקרים מפתיע אותי עכשיו, כבר ראיתי את זה בגלל הקורונה".

הסתקרנו לגבי ראש השנה תשפ"ג הבעל"ט. מה לגבי ראש השנה? אתה חושב שהמקום השנה יהיה מלא ביהודים כמו בשנים לפני הקורונה?.

דימה, שמכיר את המקום לפני ולפנים משיב ל'בחדרי חרדים': "אני מאוד רוצה להאמין שהכל ייגמר מהר מאוד, אני מקווה שנחזור לחיים שלווים לפני ראש השנה ובראש השנה יגיעו אלינו הרבה יהודים. אוקראינה זקוקה לתמיכה של כל המדינות. בבוקר לחץ נשיא אוקראינה ביהודים לא לשתוק על פשעי פוטין והזכיר את אומן. אני שמח לקבל תמונות וסרטוני תמיכה מחברים יהודים, אני חושב שעכשיו כולם רואים שלאוקראינים וליהודים יש הרבה במשותף, הרבה פעמים בהיסטוריה של האנושות כמה אנשים ניסו להשמיד את היהודים, אבל התברר שהם חזקים יותר, אותו דבר מחכה לאוקראינים".

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד