י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סוף האימפריה?

אברמוביץ' מתחיל במכירת חיסול של נכסיו בלונדון

רגע לפני הסנקציות, רומן אברמוביץ' החל ב'מכירת חיסול' של תיק ההשקעות הלונדוני שלו כשהוא מנסה למכור את קבוצת הכדורגל שלו צ'לסי, תמורת 3 מיליארד ליש"ט ו-200 מיליון ליש"ט של נכסים

אברמוביץ' מתחיל במכירת חיסול של נכסיו בלונדון
רומן אברמוביץ צילום: פלאש 90

חבר פרלמנט טוען שהמיליארדר הרוסי פועל במהירות כדי לעצור את הקפאת נכסיו: כריס בריאנט חבר מפלגת הלייבור, טוען כי רומן אברמוביץ', מיליארדר יהודי וחבר טוב של פוטין, "משתמש בפריבילגיה פרלמנטרית כדי להימנע מהליכים משפטיים", הוא טען כי הטייקון מוכר את ביתו ודירה נוספת בגלל שהוא "מבוהל שייקבעו עליו סנקציות", והוסיף כי הוא חושש שבקרוב יגמר הזמן לממשלה לפעול. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

מנהיג מפלגת העבודה קייר סטארמר לחץ על ראש הממשלה מדוע על אברמוביץ' לא הוטלו סנקציות, וטען שיש לו "קשר למדינה הרוסית" ו"קשר ציבורי עם פעילות מושחתות".

ג'ונסון ענה בתגובה שלא מתאים עבורו להגיב על מקרים בודדים. שרת החוץ, ליז טרוס, אמרה בעבר שיש לה רשימת אוליגרכים שהם בודקים אותם, אך לא פירטה מעבר לכך.

אברמוביץ' שווה 12.5 מיליארד דולר, על פי מגזין פורבס, ובבעלותו אחוזה של 200 מיליון דולר בקנסינגטון, פנטהאוז של 28 מיליון דולר, ויותר מ-2 מיליארד דולר של יאכטות, מטוסים פרטיים, מסוקים ומכוניות בבריטניה וברחבי העולם. קבוצת צ'לסי היא הנכס הבריטי היקר ביותר שלו, ומכירתו תהיה מכה אישית לתעשיין המיליארדר.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי אברמוביץ' מעולם לא החזיק באזרחות בריטית, והרוויח את הונו ממכירת נכסים שנרכשו מהמדינה כאשר ברית המועצות התפרקה. הוא מכחיש בתוקף שהוא מקורב לקרמלין או עשה כל דבר שמגיע לו סנקציות על כך. על פי הדיווחים, פקידי ההגירה מקבלים הנחיות לאפשר לו להתבסס בבריטניה. בדיקה של חברי פרלמנט, ומעמדו בתור האוליגרך הרוסי הידוע ביותר בבריטניה, הופכים אותו לפגיע עוד יותר.

מיקומו הנוכחי של אברמוביץ' אינו ידוע, אך לאחרונה הוא נמצא בבלארוס ומנסה לעזור במשא ומתן על סיום המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה בעקבות פלישתה הבלתי חוקית למדינה.

מיליארדרים אחרים הקשורים לקרמלין מתמודדים גם עם איומים חדשים בתפיסת נכסיהם בארה"ב, אחרי שהנשיא ג'ו ביידן אמר כי "אמריקה באה לתפוס את היאכטות שלך, דירות היוקרה שלך, המטוסים הפרטיים שלך".

 

רומן אברומוביץ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד