כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא רק אילון מאסק

האקר צעיר התחיל לעקוב אחרי מטוסי אוליגרכים רוסים

ג'ק סוויני, צעיר כבן-19 שעוקב אחרי המטוס הפרטי של אילון מאסק בטוויטר, השיק חשבון נוסף לניטור מטוסים השייכים לאוליגרכים רוסים על רקע הפלישה לאוקראינה

האקר צעיר התחיל לעקוב אחרי מטוסי אוליגרכים רוסים
מטוס פרטי צילום: משה שי, פלאש 90

ג'ק סוויני, סטודנט צעיר כבן-19 אמר לסוכנות הידיעות 'בלומברג' שהוא השיק חשבון מעקב אחר מטוסי אוליגרכים רוסיים לאחר שקיבל בקשות רבות, כאשר בעלות בריתה של וארה"ב הכריזו על סנקציות משתקות את מוסקבה והאליטה שלה.

"המטוסים שיש לאוליגרכים האלה מטורפים לחלוטין", אמר סוויני, הוא אמר כי המטוסים של העשירים של רוסיה נוסעים במטוסים בגודל מסחרי כמו איירבוס A319 ובואינג 737. "המטוסים שלהם ענקיים בהשוואה למטוסים אחרים", הוסיף.

בין הבולטים שאחריהם הוא עוקב, הוא ולדימיר פוטנין, שהוא האדם העשיר ביותר ברוסיה, בעלי קבוצת הכדורגל של צ'לסי רומן אברמוביץ' ואיל הפלדה אלכסנדר אברמוב, כך דיווח בבלומברג. נשיא פרגון אינטל - המספקת מודיעין תעופה תאגידי באמצעות המוצר JetTrack שלה - אמר שהחשבונות של סוויני הם "גרסת המגזין "אנשים" של מודיעין תעופה תאגידי. "אנשים אובססיביים לעושר יותר מתמיד. זה כמעט סוג של פפראצי, לכן זה פופולרי", אמר קולבי הווארד לבלומברג.

עם זאת, הוא ציין כי החשבון של הסטודנט אינו חושף מי עשוי להיות בפועל בטיסות, ולעיתים המטוסים יכולים גם לטוס ריקים. על פי הדיווחים, החשבון החדש של סוויני צבר יותר מ-235,000 עוקבים תוך מספר ימים בלבד.

סוויני דחה בעבר את הצעתו של הבעלים של טסלה בסך 5,000 דולר למחוק את חשבון הטוויטר שלו, הוא ביקש 50,000 דולר, אך מאסק לא חזר אליו.

החשבון שעוקב אחר מטוסו של מאסק, מונה כ-180,000 עוקבים, חשבון הבוט עוקב ומפרסם את תנועות המטוס הפרטי של מאסק באמצעות נתונים שזמינים לציבור מרשות התעופה הפדרלית של ארה"ב. לסוויני יש 15 חשבונות העוקבים אחר תנועות מטוסים פרטיים של גופי טכנולוגיה מפורסמים כמו ביל גייטס בעליו של מיקרוסופט וג'ף בזוס מאמזון.

אילון מאסק אלון מאסק אוליגרכים מלחמת אוקראינה רוסיה האקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד