כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
העיר נפלה בידי הרוסים

הרב בעיר הכבושה: "300 הרוגים יש פה ביום הזה"

לאחר כשבוע של מלחמה קשה, הכוחות הרוסיים כבשו את העיר חרסון שבדרום אוקראינה. ניסים משעל וגיא פלג שוחחו ב-103fm עם הרב יוסף יצחק וולף, הרב של חב"ד בעיר, אשר שיתף בתחושות הקשות והציג את תמונת המצב מהשטח

הרב בעיר הכבושה: "300 הרוגים יש פה ביום הזה"
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: משטרת אוקראינה

הרב יוסף יצחק וולף, הרב של חב"ד בעיר חרסון שנכבשה על-ידי הרוסים, סיפר כי: "ראש העיר כתב כי מ-20:00 עד 06:00 יש עוצר".

לאחר כשבוע של מלחמה קשה, הכוחות הרוסיים כבשו את העיר חרסון שבדרום אוקראינה. ניסים משעל וגיא פלג שוחחו ב-103fm עם הרב יוסף יצחק וולף, הרב של חב"ד בעיר, אשר שיתף בתחושות הקשות והציג את תמונת המצב מהשטח.

"אנחנו בריאים ושלמים. הם (הרוסים) פה, וזהו", אמר יצחק וולף והוסיף: "מאות טנקים, מאות נגמ"שים, מאות חיילים, שלטון צבאי בעיר. התמונה מתחילה להתבהר לאט לאט, הכול פה תוך כדי תנועה. עד יום שני בלילה, עוד הסתובבנו בעיר בשביל לדאוג פה למאות משפחות לחלוקה של מזון".

הרב נשאל, האם היו נפגעים במהלך הכיבוש הזה. "לצערי הרב, ביום שלישי בבוקר התעוררנו ליום מאוד קשה. מ-7:00 ועד 15:00-14:00 היו יריות של מקלעים כבדים ונשק קל ופיצוצים, הכול ברדיוס של 600-500 מטר מהבית שלנו. התוצאה עגומה ביותר, 300 הרוגים יש פה ביום הזה. מיום שלישי בלילה נוצר שקט כזה. ביום שלישי בערב כבר נכנסו עם מאות טנקים וכלים משוריינים לתוך העיר, עם מאות חיילים בכל פינה. בכל הצירים המרכזיים הם נמצאים, ולא רק, ונוצר פה שקט לגמרי".

לגבי כיסי התנגדות לכיבוש, אמר: "מלכתחילה לא היה להם שום סיכוי. לצערי הרב, הרבה משפחות נפגעו".

הרב נשאל אם יש גם ישראלים בעיר.

"יש ישראלים שנמצאים פה באופן קבוע כבר הרבה מאוד שנים שאנחנו איתם בקשר די רציף. חלקם מתפללים קבועים בבית הכנסת שלנו. ואני ביקשתי/התחננתי מכולם לא לצאת מהבית עד שתתברר התמונה, והתמונה מתחילה להתבהר עכשיו בעצם. הם בעצם פה ולכן נוצר השקט הזה".

לקראת סיום השיחה, פירט על ההוראות שקיבלו התושבים בעיר. "אתמול בערב ראש העיר כתב אצלו באתר הרשמי את ההוראות לאחר שהוא הגיע לסיכום מול המפקד הרוסי פה במקום. מ-20:00 עד 6:00, יהיה עוצר שיוקפד בצורה מאוד חמורה, ואני לא צריך להסביר לכם מה הפירוש", אמר, והוסיף: "תנועה ברחובות, ביום, תתאפשר רק לבן אדם אחד או שני אנשים, מקסימום. נסיעה ברכבים תהיה במהירות מינימלית וצריך להיות מוכנים לבדיקה התכולה של הרכב בכל רגע נתון".

בהמשך, התייחס הרב לאהבה שהוא מקבל מהישראלים: "אני אומר בכל הרצינות, הכמויות של האהבה שאנחנו מקבלים מעם ישראל, היא פשוט מדהימה. אי אפשר להסביר את זה. עם ישראל התגלה בתפארתו. ואני מבקש בקשה אחת, תעשו מעשה טוב, זה יעזור לנו".

בית חבד חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד