י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לראשונה: שביל כהנים לציון בעל ה'שומר אמונים'

לקראת הילולת האדמו"ר בעל ה'שומר אמונים', ולטובת צאצאיו הכהנים - נסללה דרך מיוחדת אל ציון קברו • אתמול עלו לראשונה האדמ"ורים מתו"א ותוא"י אל קברו

על הזיתים. צילום: יעקב נחומי
על הזיתים. צילום: יעקב נחומי

לראשונה לאחר שנים רבות הגיעו אתמול (א), האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן, לציון זקנם הרה"ק רבי אהרן ראטה זצ"ל בעל ה'שומר אמונים' בהר הזיתים.

זאת לאחר סלילת דרך חדשה לכהנים ביוזמת אנשי החברא קדישא 'פרושים'. הדרך אפשרה את נגישות האדמו"רים להילולת האדמו"ר זצ"ל שהתקיימה אתמול ו' ניסן.

ציון האדמו"ר שוכן בהר הזיתים, מול המשטרה, וגובל בחצר שבה מתגוררים ערבים. בין החצר וחלקת הקברים חוצצת גדר שמפרידה ביניהם. מכיוון שהאדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל- חתנו של בעל ההילולא היה כהן, היה עליו לעבור דרך שכונות הערבים ואז היה נכנס אל החצר האמורה.

בחשוון תשנ"ה, התברר שאחד מחוטפי החייל נחשון ווקסמן הי"ד התגורר באחת הדירות שבאותה חצר בהר הזיתים. בעקבות כך, אסרו כוחות הביטחון, הגעת יהודים למקום. כך גם כהנים שניסו להגיע לשם, נתקלו בעויינות.

האדמו"רים נותרו למטה בכביש הראשי סמוך לכניסה לבית העלמין, ולא נכנסו פנימה.

בשנה האחרונה, החליט הרב גלבשטיין מחברא קדישא 'פרושים', לסלול דרך מיוחדת בפיקוח ארגון 'טהרת הכהנים'. הרה"ג רבי יוחנן לומברט פיקח על המבצע. הוא נועץ גם בגר"מ ברנדסורפר מרבני תולדות אברהם יצחק שהגיש את חוות דעתו ההלכתית וזה גם עדכן את רבו האדמו"ר בהתפתחויות. כמו כן, נועצו אנשי הארגון גם ברבני תולדות אהרן, כדי שהשביל החדש יהא מקובל על כל הקהילות.

לצד השביל נבנתה חומת אבן כדי שכוהנים לא יוציאו ידיהם בטעות החוצה. וכך, לאחר תקופה ארוכה, יכלו האדמו"רים וחסידיהם הכוהנים להגיע אל הציון.
קבר הר הזיתים כהנים שביל חברא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד