ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ויז'ניץ מארחת את נדבורנא: "רבי צריך להיות בריא"

האדמו"ר מנדבורנא-באניא-צפת עבר ניתוח להסרת גידול והשתחרר לקראת שבת ללא שיכל לשוב לצפת • האדמו"ר מויז'ניץ הזמין אותו להתאכסן בקריה ועלה לבקרו

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום:  א-בליק
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: א-בליק



בליל שבת האחרונה, הגיע האדמו"ר מויז'ניץ לבקר את האדמו"ר מנדבורנה-באניא צפת, שהשתחרר שעות ספורות לפני כן מהמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

האדמו"ר אושפז באיכילוב, לאחר שבשושן פורים התגלה אצלו גידול ממאיר. והוא נאלץ לעבור ניתוח מורכב להסרתו.

בערב שבת אחר הצהריים, הודיעו הרופאים לבני המשפחה, כי האדמו"ר יכול להשתחרר לביתו. האדמו"ר שמתגורר בצפת, לא יכול היה להצפין בזמן הקצר שנותר, מה עוד, שהוא גם נאלץ להתאושש ולהחלים ולא בטוח כי הדבר היה מתאפשר לו, בביתו.

ארגון 'רפואה וחיים' של חסידי ויז'ניץ. איתר אכסניה מפוארת עבור האדמו"ר בקרית ויז'ניץ בבני ברק. בעל האכסניה הוא הרה"ח רבי אהרן אליהו פלדמן, בנו של הנגיד הרה"ח רבי חיים משה פלדמן וחתנו של ראש ישיבת סערט ויזניץ הגר"מ הגר זצ"ל.

חצי שעה לפני תחילת עריכת השולחן, עלה האדמו"ר מויזניץ המתגורר ממול ביתו של הרב פלדמן, כדי לבקר את החולה. האדמו"ר דרש בשלומו של 'אורח הקרייה' ושוחח בדברי תורה ובעניני השעה.

לקראת פרידה, בירך האדמו"ר מויז'ניץ את האדמו"ר מנדבורנה-צפת כי יחלים וישוב לאיתנו במהרה. "רבי צריך להיות בריא כדי שיוכל להנהיג את עדתו", הוסיף האדמו"ר.

האדמו"ר מפיטסברג אצל הרבנית מנעשכיז

ביקור נוסף התרחש בליל שבת באשדוד, כאשר האדמו"ר מפיטסבורג עלה לאחר התפילה לבית אלמנת האדמו"ר מנשכיז זצ"ל, בתו של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל שנפטר אשתקד, וזה לה ה'אבל' השני בתוך שנה אחת.

ב'בחדרי חרדים' פורסם בשבוע האחרון, כי הבן הגדול הרה"צ רבי מרדכי, ישמש כאדמו"ר וכממלא מקום אביו.

בשבת האחרונה, היה בית הכנסת מלא מפה אל פה במתפללים ואורחים שביקשו לראות כיצד מתנהלת הממלכה החדשה. האדמו"ר עצמו, שזוכה להערכת המתפללים, סרב לשבת על כיסא אביו או כיסא מהודר כיאה לאדמו"ר, והסתפק בישיבה על ספסל בבית מדרשו, למרות שאת תפילות העמידה ערך בצמוד ל'סטנדר' של אביו זצ"ל.

עם זאת, קצוות שונות בנושא טרם נסגרו. כך למשל, טרם הוחלט האם המוסדות יישארו על שם המשפחה, או שהאדמו"ר יקבל את האחריות עליהם. גם לא ברור, האם האדמו"ר ישוב למקום מגוריו בארה"ב לתקופה ולאחר מכן יחזור ארצה, או שיעתיק משענו באורח מידי לאשדוד.

האדמו"ר מפיטסבורג ביקש איפוא לחזק את ידי האלמנה וצאצאיה, ולאחר התפילה כאמור הגיע אל הבית כדי לעודד את מלאכת נתינת השרביט בידי האדמו"ר הצעיר, כדי שיוכל להמשיך במפעליו הברוכים של אביו ולהחזיר את תפקוד המוסדות למסלולם, מהר ככל האפשר.
חסידות ויז'ניץ חולה גידול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד