י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך למשבר דיפלומטי?

צעד חריף: שופט המחוזי ביטל את רישום מקרקעין ע"ש רוסיה

דרמה דיפלומטית מול ממשלת רוסיה |השופט מרדכי כדורי, מבית המשפט המחוזי בירושלים, ביטל את רישום המקרקעין של "חצר כנסיית אלכסנדר" על שם ממשלת רוסיה | ראה"מ נפתלי בנט יצטרך להכריע 

צעד חריף: שופט המחוזי ביטל את רישום מקרקעין ע"ש רוסיה
ולדימיר פוטין בקרמלין צילום: פייסבוק רשמי

יגרור משבר דיפלומטי? רישום המקרקעין של "חצר כנסיית אלכסנדר" על שם ממשלת רוסיה - בוטל. כך מדווח אבישי גרינצייג ב"גלובס".

מדובר במקרקעין רגישים מאוד בעיר העתיקה בירושלים. המקרקעין ידועים כחצר כנסיית אלכסנדר נייבסקי, אשר רשומים בפנקסי המקרקעין העות'מאניים על שמה של הממלכה הרוסית המפוארת.

ממשלת רוסיה הגישה עוד באוגוסט 2017 בקשה לרישומה כבעלת הזכויות במקרקעין בפנקס השטרות הישראלי ובאוקטובר 2020, ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו סלל את הדרך עבור ממשלת רוסיה בעניין זה, כמחווה או שמא כתשלום עבור שחרור הצעירה נעמה יששכר מהמעצר ברוסיה, ואכן, מפקחת על רישום המקרקעין קיבלה את בקשת ממשלת רוסיה ורשמה את ממשלת רוסיה כבעלת חצר אלכסנדר.

אך מי שהפך כעת את הקערה על פיה הוא השופט כדורי שהתייחס לרגישות הדיפלומטית האדירה בנוגע לרישום המקרקעין.

בפסק דין ארוך ומנומק קבע כדורי כי מכיוון שראש הממשלה דאז בנימין נתניהו החליט כי המקרקעין הם מקום קדוש כהגדרתו, אזי הגורם המוסמך לקבוע מי הבעלים של האתר הקדוש איננו גורם מינהלי או בית המשפט - אלא ממשלת ישראל, שתצטרך להכריע בסוגיה בהתחשב בשיקולים דתיים, מדיניים ופוליטיים שונים. מה שלמעשה מגלגל את תפוח האדמה הלוהט מבית המשפט היישר אל ידיו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בעיצומה של מלחמה בין ממשלת רוסיה לבין אוקראינה.

ביולי 2021 הקים בנט ועדת שרים שתכריע בסוגיה, אולם חרף הזמן הרב שחלף - הוועדה כלל לא התכנסה וכעת נראה כי בית המשפט לא הותיר בידיו של בנט ברירה אלא להכריע מי הבעלים של המקרקעין בעיר העתיקה, שכבר עוררו משבר דיפלומטי חמור בין ממשלת רוסיה של ולדימיר פוטין לבין מדינת ישראל.

 

משבר דיפלומטי פוטין ביטול רישום קרקע רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד