כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קידוש השם

פלסטינים מג'נין נמלטו מהמלחמה והתקבלו בברכה על ידי חב"ד

רופא מג'נין שמתגורר בשנים האחרונות באוקראינה, נאלץ להימלט עם משפחתו לאחר שפרצו קרבות עם חיילים רוסים בעירו. הוא קיבל סיוע מפתיע מקהילת חב"ד

פלסטינים מג'נין נמלטו מהמלחמה והתקבלו בברכה על ידי חב"ד
הרופא מג'נין שנעזר על ידי חבד צילום: צילום מסך

רופא פלסטיני המתגורר באוקראינה נאלץ להימלט עם משפחתו לאחר שפרצו קרבות עם חיילים רוסים בעירו. האיש קיבל סיוע מקהילה היהודית של חב"ד במהלך מסעו.

הרופא, מג'נין שמתגורר בשנים האחרונות באוקראינה, זוהה בשם יעקוב אבו אל רוב, ומתגורר עם משפחתו באירפין, פרבר צפוני ליד בירת אוקראינה קייב כאשר טנקים רוסיים ניסו לפרוץ את העיר הוא החליט לעזוב. "היו כמה קרבות באירפין, ובמשך כל הזמן הזה היינו בבית ופחדנו לצאת, המשכנו ללכת הלוך ושוב למקלטים, לפעמים היינו צריכים להישאר בבית", אמר יעקוב לערוץ הטלוויזיה i24NEWS.

המשפחה החליטה לעזוב את העיר לאחר שקיבלה הודעה ממשפחת רעייתו של יעקוב על אזור בטוח יותר, "זאת הייתה הרפתקה כי באמת לא ידענו למה לצפות, ולא ידענו עם מה נתקל במסע הזה, אני אשתי והילדים היינו במכונית ונסענו, היו קולות ירי, לא העזתי לנסוע מהר" אמר הרופא, והוסיף שהם עברו חמישה מחסומים צבאיים בנסיעה.

הוא אמר שהוא התקבל בברכה על ידי קהילת חב"ד לאורך הדרך, עד שהגיעו לחוף מבטחים והסביר כי "הם עזרו לנו, אירחו אותנו וקיבלו את פנינו בצורה מאוד נדיבה, הציעו אוכל ושתייה, והציעו לספק שירותים אפשריים".

"גל הסולידריות הזה גלוי מאוד בזמן מלחמה. אין הבדל, כל התושבים מקבלים יחס זהה. בין אם הם ערבים או לא, אוקראינים או מכל אזור אחר, כולם יחד", אמר האיש ל-i24NEWS. "אנשים מאוחדים במצב הזה, כי הם צריכים את העזרה של השני כדי לשרוד".

אוקראינה רופא פלסטיני חב''ד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד