כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות הסנקציות

גרמניה השתלטה על יאכטת העל של האוליגרך הרוסי אוסמנוב

אלישר אוסמנוב הוא אחד מאנשי העסקים הרוסים שנענשו על ידי האיחוד האירופי עקב הפלישה לאוקראינה. הוא נחשב ל"אחד האוליגרכים האהובים" וכביכול "איש החזית" של הנשיא פוטין

גרמניה השתלטה על יאכטת העל של האוליגרך הרוסי אוסמנוב
מעגן יאכטות באיטליה צילום: pixabay

השלטונות הגרמניים תפסו את יאכטת העל שבבעלות האוליגרך הרוסי אלישר אוסמנוב, בשווי של כמעט 600 מיליון דולר, לאחר שעל המיליארדר הוטלו סנקציות מהאיחוד האירופי, כך דיווחה התקשורת הגרמנית ביום רביעי.

אוסמנוב הוא אחד מאנשי העסקים הרוסים שנענשו השבוע על ידי האיחוד האירופי בתגובה לפלישה לאוקראינה, בריסל נימקה את החלטתה בכך שהיא "אחד האוליגרכים האהובים" וכביכול "איש החזית" של הנשיא ולדימיר פוטין.

לפי מגזי פורבס, היאכטה הייתה במספנות של חברה גרמנית בעיר המבורג מאז אוקטובר. אוסמנוב שילם לכאורה 600 מיליון דולר עבור הספינה ב-2016 לחברה גרמנית שבנתה אותה בהתאמה אישית במשך תקופה של 52 חודשים.

עם אורך של 156 מטר ומשקל של כמעט 16,000 טון, על פי מספר כלי תקשורת, מדובר ביאכטה הגדולה בעולם במשקל כולל ובדרך כלל יש בה צוות של 96 אנשים.

ליאכטה יש את בריכת השחייה הגדולה ביותר שהותקנה אי פעם על יאכטה, מנחת מסוקים, סאונה וחדר כושר והיא יכולה להכיל עשרים וארבעה אנשים בשתים עשרה סוויטות. לאוסמנוב, איש עסקים בתחום המתכת ובעל השקעות משמעותיות בחברות בתחומים שונים, יש הון שפורבס מעריך ב-14 מיליארד דולר, וזה מציב אותו במקום ה-99 ברשימת המיליונרים הגדולים שהכין המגזין.

גרמניה יאכטה רוסי השתלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד