י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תסיסה ברוסיה

"בקרמלין מדוכאים ומאוכזבים - הוא עוד יורחק מהשלטון"

סימנים ראשונים של תסיסה ברוסיה נוכח הפלישה המתמשכת לאוקראינה והמצב הכלכלי הקשה במדינה נוכח העיצומים שהטילו עליה המערב | גורם אופוזיציוני רוסי: במסדרונות הקרמלין "מדוכאים ומאוכזבים", והביטוי שחוזר על עצמו בשיחות הוא "פוטין בגד בנו"

"בקרמלין מדוכאים ומאוכזבים - הוא עוד יורחק מהשלטון"
ולדימיר פוטין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לא שקט בצמרת הרוסית: בממשלה הרוסית המומים מהיקף הפלישה ומחומרת הסנקציות אך כלפי חוץ מנסים בקרמלין לשדר עסקים כרגיל והתעמולה מתאמצת להצדיק את "המבצע המיוחד" - אבל יש גם סימנים ראשונים של תסיסה.

בשיחה עם "ישראל היום" מספר גורם בכיר מאוד במפלגת אופוזיציה רוסית חוץ־סיסטמית כי במסדרונות הקרמלין "מדוכאים ומאוכזבים", והביטוי שחוזר על עצמו בשיחות הוא "פוטין בגד בנו". "חלפו רק ימים אחדים, אני מניח שלבסוף תימצא קבוצה שתרחיק אותו מהשלטון".

דברי הבכיר מצאו חיזוק בפרסום באתר "אגנסטבו" (לשעבר "פרויקט"), מהמובילים בתחום התחקירים ברוסיה. על פי האתר, מקורות בממשלה וגורמים במעגלים הפיננסיים מספרים כי לא היו מוכנים לסנקציות, וגם לא להחלטה של פוטין לפתוח במלחמה. אחד הפקידים הבכירים ביותר סיפר כי "לא ידע" שהצבא הרוסי ייצא לפלישה רחבת היקף, והיו שנכנסו להלם משנודע על פרוץ המלחמה.

"זה פשוט בלתי נתפס", אמר גורם בממשלה. לדבריו, הקבינט התכונן לסנקציות שיגיעו לאחר ההכרה ברפובליקות הבדלניות, אבל לא ידע על ההחלטה לפתוח במלחמה. בכיר בתאגיד ממשלתי אמר כי התרחיש שהתכוננו אליו היה ניתוק מ־SWIFT (המסלקה הבינלאומית), וכי בחברות הגדולות ערכו בדיקות תפקוד למקרה של ניתוק או של הפסקת האספקה של שבבים ותוכנות; אבל איש לא ציפה לנטישה ההמונית של השוק האירופי ושל כמעט כל החברות המערביות.

"כולם בשוק", אמר ל"ישראל היום" גורם המקורב לנשיאות, אך הדגיש כי איש אינו מעז לעזוב. "להתפטר אפשר רק לכיוון הכלא", הוסיף באירוניה גורם בממשלה. הדברים באים על רקע אמירות של שני אוליגרכים רוסים המקורבים לקרמלין, מיכאיל פרידמן ואולג דריפסקה. השניים התבטאו נגד המשך הלוחמה, ועל פי חלק מהדיווחים, גם המיליארדר רומן אברמוביץ' התבקש להיות מעורב במגעים להפסקת אש.

על רקע גילויי התרעומת נגד היציאה למלחמה בצמרת הרוסית, גם מתנגדו הגדול ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס אתמול לראשונה למלחמה - וקרא, ממקום מאסרו, להמונים לצאת להפגין.

בואו לא נהיה אומה של אנשים שקטים ומבוהלים, שמעמידים פנים שאינם שמים לב למלחמה האגרסיבית שבה פתח צאר בלתי שפוי בעליל", צייץ נבלני בטוויטר, "פוטין אינו רוסיה. ואם יש משהו ברוסיה שאפשר להתגאות בו, הרי אלו אותם 6,824 אנשים שנעצרו כי יצאו ללא קריאה מוקדמת לרחובות עם השלטים 'לא למלחמה'. בואו לא 'נהיה' נגד מלחמה. בואו נילחם נגד המלחמה!"

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אלכסיי נבלני קרמלין תסיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד