ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נמלטו מהקרבות

הגיעו מקייב לישראל ללידת בנם: "לא יודעים מה עם הבית"

בחדר לידה עם עדכונים מאזורי הקרבות. "הלידה הייתה חוויה מיוחדת ומרגשת אך כרגע אין לנו בית לחזור אליו". כך מספרת האישה על חוויית הלידה הרחק מהבית שנמצא תחת מתקפה

הגיעו מקייב לישראל ללידת בנם: "לא יודעים מה עם הבית"
מקייב ללידה בשערי צדק צילום: שערי צדק

חני ואליעזר כוכב לב, זוג שליחים חרדים שגרים בקייב, תכננו ללדת בבית החולים 'שערי צדק' בארץ ולשוב לשליחותם בקייב. תאריך הלידה המשוער חל ביום בו החלה הפלישה. "אם הייתי יולדת טרם מועד הלידה המשוער, הייתי בקייב עם תינוק בן יומו במצב הבלתי אפשרי הזה", היא מספרת.

הזוג נשלח לקייב על ידי הרב הראשי של אוקראינה, הרב בלייך. האישה מספרת את שעבר עליה בימים האחרונים: "בחדר הלידה התעדכנו כל הזמן בחדשות, הרגשות היו מעורבים, רגש של שמחה גדולה מהולה בעצב כאשר הדיווחים מתקבלים ללא הפסק בקבוצת הוואטספ של הקהילה שמרביתם מתחבאים בבית כנסת יהודי שממוקם מתחת לאדמה, מעטים מהם הצליחו לברוח לפולין".

בחדר הלידה מתקבלים הדיווחים על המתרחש בביתם שבאוקראינה, הדיווחים כוללים תמונות של אזרחים אוקראינים שקיבלו מהממשלה נשק, ויורים לאור יום בכל מי שמהווה איום בעבורם, ודיווח נוסף מפי אחת מתלמידותיה של חני שהייתה עדה לרצח תושב רוסי שעבר שם.

בחזרה להליך הלידה כאילו כלום לא קרה, צללנו לאירוע הלידה המרגש. תהליך הלידה היה מדהים, בתמיכה מקצועית וגם נפשית ללא הפסקה של צוות המיילדות המסור, ובראשן תהילה עמוס. בסיומה הגיח בננו השני לעולם. לא יכולתי להפסיק לחשוב איך המלחמה תשפיע על עתידו ועל עתיד כולנו.

הראשונים להם דיווחנו עוד קודם למשפחה היו משפחותינו בקייב. כל כך רצינו לפתוח להם את הבוקר בבשורה משמחת. ואכן הם כל כך שמחו והחלו לרקוד בבונקר.

"המצב לא פשוט, נכון לעכשיו אין לנו לאן לחזור. אנחנו לא יודעים מה קורה עם ביתנו, אנחנו שומעים כל מיני שמועות על כך שאנשים בוזזים רכוש מבתים נטושים, הטנקים חורשים את הרחובות".

מלחמת אוקראינה רוסיה שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד