ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מבצרים את אומן

הרב אסמן נותר בקייב: "אני לא חושש ממוות"

הרב אסמן - רבה של אוקראינה ושליח חב"ד הרשמי של המדינה, הוא הרב היחיד שנותר בזירת הקרבות בקייב. בריאיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "הרבי מליובאוויטש שלח אותי לכאן, לאוקראינה, כדי לסייע ליהודים ויהודיות, גם במחיר שיהרגו אותי חלילה"

הרב אסמן נותר בקייב: "אני לא חושש ממוות"
פעילות הקהילה היהודית באוקראינה צילום: ארגון הצלה אוקראינה

"בחיים לא חלמתי שדווקא רוסיה - שבה נולדתי וגדלתי, תבקש להרוג אותי ואת חבריי. אני לא חושש מהמוות, אני לא חושש למות. באתי לעולם כדי לקדש שם שמים ואת זה אני אעשה עד יומי האחרון", במילים מצמררות אלו פתח רבה של אוקראינה הגאון רבי משה אסמן את הריאיון הייחודי ל"בחדרי חרדים". באומן מבצרים את הכניסה לעיר כדי למנוע מהרוסים להיכנס.

הרב אסמן - רבה של אוקראינה ושליח חב"ד הרשמי של המדינה, הוא הרב היחיד שנותר בזירת הקרבות בקייב. מאז פרוץ המלחמה הוא אירח אלפי יהודים בכפר הפליטים היהודי "אנטבקה" הסמוך לבירה, העניק להם מקום ללינה, אוכל ודאג לכל צרכיהם. כמו"כ הוא הפעיל מספר טיסות חילוץ פרטיות לישראל, עמוסות בעולים יהודים שברחו עם משפחתם מאימת הקרבות.

"אני היהודי האחרון שאצא מאוקראינה", מצהיר הרב אסמן בראיון ל"בחדרי חרדים", "הרבי מליובאוויטש שלח אותי לכאן, לאוקראינה, כדי לסייע ליהודים ויהודיות, גם במחיר שיהרגו אותי חלילה. אין לי שום פריבילגיה להפקיר את היהודים שנשארו פה, בלי אוכל ובלי בית", הוא מוסיף. על רקע הדברים הללו, כוחות צבא ואנשי העירייה באומן, מבצרים את הכניסה עם בטונדות, כדי למנוע מהרוסים להיכנס.

אתמול, שמו של הרב אסמן עלה לכותרות בכלי התקשורת בישראל ובעולם, לאחר שפרסם קטע וידאו בו הוא נראה אוחז ספר תורה, בבית הכנסת ההיסטורי והמרכזי של קייב, ומול המצלמה, כשדמעות בעיניו - הוא התחנן למנהגי העולם ואזרחי רוסיה לעשות הכול כדי לעצור את שפיכות הדמים במדינתו.

בראיון ל"בחדרי חרדים" הוא מוסיף: "פוטין כבר הפסיד במלחמה הזאת. רוחו של העם האוקראיני - איתן וחזק. האזרחים ילחמו עד כלות כוחם והם ינצחו. השאלה כמה סבל יגרם וכמה שפיכות דמים מיותרת תהיה".

הרב אסמן התייחס לפרסום הסרטון המצמרר: "הפצירו בי שלא לצלם אותו ולפרסם אותו. אמרו לי שזה מסוכן ושזה יכול לעלות לי בחיי. אבל אני לא חושש, רק מהקדוש ברוך הוא. האמת חייבת להיאמר: כמו בשואה שהיו כאלה ששתקו - גם עכשיו ישנם רבים שמעדיפים לשתוק ולהתעלם בזמן שאזרחים תמימים, זקנים וזקנות, נשים, גברים וילדים - נטבחים או רעבים ללחם".

"אני מקבל בכל יום מאות טלפונים מיהודים שאין להם מה לאכול", מספר הרב אסמן, "זה פשוט מצמרר. אתמול התקשרה אלי אישה ובקול בוכים סיפרה לי שאמא שלה הזקנה הולכת למות מכיוון שאין לה את הכדורים שלה. זה נורא. ילדים מבוהלים. אימהות בהיסטריה. ניצולי שואה שנאלצים שוב לברוח מפצצות".

רבה של אוקראינה מתחנן בראיון ל"בחדרי חרדים": "אני מתחנן מכל יהודי ויהודייה, אנא מכם - התפללו עלינו. תעשו מעשים טובים להצלחתנו. תפיצו את האור של הקדוש ברוך הוא בעולם. ואם אתם יכולים - תסייעו לנו בשעה הקשה הזו שיש לנו הוצאות של מאות אלפי דולרים. אפשר להתקשר לקו החירום שלנו *3770 ולתת יד. עזרו לנו להציל עוד יהודים".

לדבריו, "אין לכם מושג כמה התרגשתי לראות את העזרה האדירה של יהודי העולם. אנשים פתחו את ליבם לסייע ולעזור לנו. בשם יהודי אוקראינה - אני מודה לכל אחד ואחת".

שאלנו את הרב אסמן, האם הוא חושש מהימים הבאים? והוא השיב: "אני מחובר לרבי מליובאוויטש, אני שליח שלו ולכן אני לא חושש מכלום, גם לא מהמוות. אני עם הקדוש ברוך הוא. אני צמוד אליו. וכפי שאמרתי - אני אהיה היהודי האחרון שיעזוב את אוקראינה. גם במחיר של מסירות נפש".

למרות התחושות הקשות, הרב אסמן נשמע אופטימי: "אנחנו מלאים באמונה ובתקווה. בוטחים בקדוש ברוך הוא וברחמיו הגדולים ובטוחים שתהיה לנו ישועה גדולה, כפי שהיה בזמן מרדכי ואסתר, בימים ההם בזמן הזה".


להצלת יהודי אוקראינה - כנסו עכשיו >> https://charidy.com/Kyiv/52215

הרב משה אסמן קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד