י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משרד החקלאות סירב לאשר תרגול שחיטת הפסח

מטה ארגוני המקדש ביקש לקיים בי' ניסן אירוע בו תתורגל שחיטת קרבן הפסח, אך הרשויות הויטירניות סירבו לתת את האישור • המטה הגיש עתירה לבית המשפט

שחיטת קרבן הפסח, ארכיון.
שחיטת קרבן הפסח, ארכיון.

הרשויות הויטרינריות סירבו לאשר את יזמת מטה ארגוני המקדש לשחיטת תרגול קרבן הפסח, המטה עותר בתגובה לבית המשפט המחוזי: מטה אירגוני המקדש יחד עם המטה למען ארץ ישראל עתר לבית המשפט המחוזי, בבקשת סעד לקיום המנהג לשחיטה וצלייה בעשור לחודש ניסן.

העתירה, שהוגשה על-ידי עורך הדין אביעד ויסולי, עושה הקבלה בין ההתנגדות לשחיטה היהודית לבין האישור הניתן מידי שנה לשחיטה המוסלמית: "מן הראוי להדגיש כי מידי שנה חוגגים למעלה מ – 1.3 מיליון מוסלמים בישראל את "חג הקרבן" במשך ארבעה ימים. אחד ממנהגי החג הוא שחיטת כבשים", נכתב בה.

יהודה גליק, מתאר את השתלשלות הדברים: "לאחר שקיבלנו תשובת "לא מאושר" לבקשת השחיטה ודרשנו נימוקים נאמר לנו כי הגוף המאשר הוא משרד החקלאות, השירות הוטירנרי. משם הועבר הטיפול לד"ר מוחמד עבד אל-חאלק הממונה הארצי על בתי המטבחיים בישראל. ד"ר מוחמד אמר לי שתשובתו שלילית מכיוון שהרשות לא מאשרת! כשהסברתי לו שדבריו סותרים את דברי איש הרשות אז הוא אמר שמשרד החקלאות הוא הגוף המחליט לאחר שיש אישור מהרשות".

משרד החקלאות טוען כי הנימוק לסירוב הוא מכיוון שמניסיונם מן העבר מדובר כאן מלבד בשחיטה פולחנית, גם במופע שיש בו צער בעלי חיים, ולכן צריך קודם לקבל אישור מהממונה על צער בעלי חיים.

האירוע זוכה לתמיכתו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שכתב: "יש חוששים מפני ההד הציבורי של הקרבת קרבן פסח. איך זה יראה בעיני החילונים? דבר זה לא צריך כלל דיון. יש לנו כלל כי כשיש מצוה לא מתחשבים במלעיגים, "ולא יבוש מפני המלעיגים כלל"".
קרבן הפסח מטה ארגוני המקדש משרד החקלאות סירוב אישור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד