א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עוקץ את פוטין

זלנסקי נגד בנט: "לא הרגשתי שהוא עטוף בדגל שלנו"

בנאום לציון שבוע מאז החלה הפלישה הרוסית, נשיא אוקראינה התייחס לשיחות שלו עם ראש הממשלה הישראלי, ותקף אותו: "יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים" | הוא עקץ את הנשיא פוטין: "שב ותדבר איתי. אבל לא ממרחק של 30 מטרים כמו עם מקרון"

זלנסקי נגד בנט: "לא הרגשתי שהוא עטוף בדגל שלנו"
ולודימיר זלנסקי/נפתלי בנט צילום: חשבון הנשיא/יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לאנשי תקשורת מרחבי העולם, בה התייחס לפלישה הרוסית, העביר מסר לעולם ותקף את ראש הממשלה בנט.

זלנסקי תקף במסיבת העיתונאים שמתקיימת שבוע בדיוק לאחר הפלישה הרוסית את ראש הממשלה בנט, זאת לאחר שהשניים קיימו מספר שיחות טלפון בשבוע האחרון.

"ראיתי היום תמונה יפה, יהודים עטופים בדגלי אוקראינה ליד הכותל המערבי בירושלים. הם התפללו ואני מודה להם על כך. דיברתי עם ההנהגה הישראלית, יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים. אני לא הרגשתי שראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל שלנו", אמר.


צילום: פלאש 90

לאחר מכן הוא העביר מסר עולם, והזהיר מפני האפשרות שרוסיה תתקדם לעבר מרכז אירופה: "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולדובה. עד שיגיעו לחומת ברלין".

‏"צבא רוסיה גדול פי 10 מצבא אוקראינה. הם הביאו משרפות ניידות כדי לא לדווח על הרוגים, אם היו אומרים לי להניח את הנשק ולעבור לצד השני לא הייתי מסכים. אנחנו מגינים על המולדת שלנו. אנחנו עם ששבר את תוכניות האויב תוך שבוע, הצבא שלנו, משמר הגבול, ההגנה הטריטוריאלית, אפילו חקלאים רגילים נלחמים עם הצבא הרוסי על בסיס יומי. וכל החיילים הרוסים אומרים דבר אחד: "הם לא יודעים למה הם כאן".

"הם רצו להשמיד אותנו כל כך הרבה פעמים. הם לא יכלו. עברנו כל כך הרבה, אם מישהו חושב שאחרי שהתגברנו על כל זה, האוקראינים יהיו מפוחדים, ישברו או ייכנעו - הוא לא יודע כלום על אוקראינה, ואין לו מה לעשות באוקראינה", אמר זלנסקי. "אין לנו מה להפסיד מלבד החופש שלנו".

חטף עקיצה מזלנסקיחטף עקיצה מזלנסקי

"עבורנו זו מלחמה פטריוטית. אנחנו זוכרים איך מתחילות מלחמות פטריוטיות. ואנחנו יודעים איך הן מסתיימות עבור הפולשים. הרבה מהחיילים האלה הם מתגייסים שמעולם לא היו בלחימה לפני כן. לחלקם אנחנו מאמינים, אפילו לא אמרו שהם הולכים להיות בלחימה", הוסיף.

לאחר מכן זלנסקי עקץ את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ופנה אליו: "אתה רוצה שלום? שב ותדבר איתי. אבל לא ממרחק של 30 מטרים כמו עם מקרון, אני השכן שלך, אני גבר נורמלי".

הוא סיים ואמר, "פניתי לביידן, לשולץ ולמקרון ושאלתי למה אתם לא סוגרים את השמיים? כמה אנשים חייבים להיהרג כדי שזה יקרה? אוקראינה השיגה לעצמה את הזכות להיות חברה באיחוד האירופי כמו גרמניה".

ולדימיר זלנסקי בנט מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד