כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שיטה חדשה ומדאיגה

במספר רשתות צרכנות: משקפי המוכר תיעדו את פרטי האשראי

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד תושב הדרום כבן 30, שלאורך השנתיים האחרונות עבד במספר רשתות צרכנות, ותיעד במצלמה נסתרת שהותקנה במשקפיו פרטי כרטיסי חיוב של עשרות לקוחות, בהם השתמש לרכישת מוצרים בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים

במספר רשתות צרכנות: משקפי המוכר תיעדו את פרטי האשראי
המשקפיים עמם פעל החשוד צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל סיימה חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה ובה עצרו חוקרי ההונאה תושב הדרום כבן 30, בחשד שלאורך השנתיים האחרונות עבד במספר רשתות צרכנות, ותיעד במצלמה נסתרת פרטי כרטיסי חיוב של עשרות לקוחות, בהם השתמש לרכישת מוצרים בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים. היום הוגש בידי חטיבת התביעות המשטרתית כתב אישום.

עו"ד מפקח מיכל כרמל: "אין מדובר בעבירת רכוש רגילה, אלא בשיטת פעולה מתוחכמת אשר הצריכה השקעת משאבי חקירה משמעותיים. נוכח העובדה שזו בוצעה תוך תכנון מקדים, ידע ואמצעים, קמה חשיבות למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים כנגדו".

ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה ביחידת ההונאה של מחוז דרום לפני כחצי שנה, בעקבות מידע שהתקבל אודות גבר תושב העיר באר שבע, שעפ"י החשד עושה שימוש בפרטי כרטיסי חיוב בעשרות עסקאות שונות בהן רכש מוצרים שונים באמצעות אפליקציות ומשלוחים.

חוקרי ההונאה הצליחו להתחקות אחר זהות החשוד, וכן הצליחו לחשוף את דפוס הפעולה בו פעל לפי החשד לאורך השנתיים האחרונות, להלן: החשוד עבד בקו הקופות במספר רשתות צרכנות גדולות בדרום, זאת תוך שמרכיב על עיניו משקפיים שבהן מצלמה נסתרת, ובכך תיעד עפ"י החשד את פרטיהם המזהים של מאות כרטיסי חיוב של הלקוחות.

לאחר שפרטי כרטיסי החיוב היו ברשותו, נהג החשוד להזין אותם באפליקציות שונות ולבצע הזמנות של מוצרים שונים, בהם מוצרי חשמל, מכשירים ניידים ואוכל בשווי מצטבר של למעלה מ-150,000 ש"ח.

בתאריך 8.2 פשטו חוקרי ההונאה על ביתו של החשוד, ובחיפוש שערכו נתפס רכוש רב שחלקו עפ"י החשד נרכש בכספי הקורבנות, וכן המשקפיים באמצעותם עפ"י החשד ביצע את העבירות.

מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והיום עם תם מלאכת החקירה הגישו כנגדו תביעות נגב כתב אישום הכולל 37 אישומים של נטילת/החזקת רכיב חיוני באמצעי תשלום שלא בהסכמת המשלם להשתמש בו ושימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום או מסירתו לאחר בידיעה שהוא עשוי להשתמש בו בכוונה להונות בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. זאת בצירוף בקשה למעצרו עד תם ההליכים המשפטיים.

גניבת פרטי אשראי עוקץ מצלמה נסתרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד