י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המלחמה באוקראינה

לייבל'ה יצא למסע, הגיע לגבול ועזר לפליטים

והשבוע, בצל המלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה לייבל'ה יצא לגבול אוקראינה עם הונגריה ופגש בפליטים שמהר מאוד גילו את יהדותם | העיתונאים החרדים שהגיעו לגבול הרומני | החכ"ל שכבר תופר את ה'בעקיטשע' בדרך חזרה לכנסת | והח"כ מהליכוד שלא מאכזב ובא לפרנס חרדים

לייבל'ה יצא למסע, הגיע לגבול ועזר לפליטים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה יצא השבוע לביקור בזק להונגריה בכדי לפקוד את הציון הקדוש של ר' ישעיה בן ר' משה כמדי ערב ראש חודש והפעם אף נערכה תפילה מיוחדת לשלומם של יהודי אוקראינה שגם נמלטו לשם.

בין לבין, לייבל'ה חשב לעצמו שאם הוא כבר נוסע להונגריה, מדוע לא לנסעו לבקר בגבול המלא הפליטי מלחמה? מצד אחד הינדל'ה הזהירה את לייבל'ה שלא יתקרב לגבול ומצד שני יצר העיתונות הנודע של לייבל'ה סגר עליו והוא יצא לגבול.

בדרך פגש לייבל'ה המון פליטים וסבתות בבושקות אוקראיניות זקנות שגילו את יהדותם ברגע שנגיד אלמוני שהיה באזור והפקיר את עצמו למען הכלל פתח את כיסו לשמחת כל הנמלטים והיורו שנשפך כמים.

במקביל, לייבל'ה גם ישב השבוע בשטיבל המקומי עם קבוצת חסידים על נס קפה. לייבל'ה היה בהלם לשמוע אותם עושים את כל החישובים כיצד אפשר לצאת מקייב, וכמה יציאות וגבולות יש לאוקראינה, כל מסלולי המראה והנחיתה; החבר'ה יודעים הכול, פשוט הזוי, חישובי מסלולים, לומדע'ס של ממש עד שלייבל'ה הרגיש במשרד ההגנה האוקראיני.

מי שיצא גם לגבול היה שליח 'בחדרי חרדים' ארי קלמן שנצפה בשדה התעופה יאסי ברומניה יחד עם הצלם שלנו ישי ירושלמי מקבלים בשלג הכבד את הפליטים ששהו בקליטה ראשונית בקהילה היהודית של מולדובה וממריאים לישראל.

אפרופו קלמן, השבוע בכנסת הוא נצפה יחד עם השר לשעבר אלי אבידר שיודע דבר או שניים בפוליטיקה, אבידר פגש את ארי ונתן תדרוך מאלף.

גם את ליז'ענסק לא הזניח לייבל'ה ובשדה התעופה בפולין ראה את האדמו"ר מרחמסטריווקא מגיע לטיסה לארץ שם חיכו לו אנשי השדה עם השלט "אדמו"ר טוורסקי" לאחר שלא ידעו איך כותבים רחמסטריווקא.

מי שהתברך בחמימות מהרבי מרחמסטריווקא במטוס היה הרבי הצעיר מלעלוב שכעת ממסד את החסידות בעיר התורה והחסידות.

בשדה התעופה בבודפסט הונגריה ראה לייבל'ה את איש קרעסטיר והלשונות משה יוסל פרידלנדר עומד בתור בבידוק של הביזנס בדרכו לגיחה קצרה לארץ הקודש אחרי שקיבל את כל הפליטים מאוקראינה.

את איש התקשורת יצחק פלדמן ראה לייבל'ה בדיוטי פרי שחזר לחיים שם רכש סיגריות לאחד מחבריו הקרובים שביקש לעשות לו טובה אחרי שפלדמן כידוע הפסיק לעשן לפני מספר שנים.

 

ברחובות בורו פארק ראה לייבל'ה השבוע את מי שכבר תופר את ה'בעקיטשע' לקראת דרכו בחזרה לכנסת הוא חכ"ל יעקב טסלר המכונה שד"ר בחצר ויז'ניץ לרגל הודעת ליצמן שיתפטר מהכנסת.

ואילו את הח"כ הפופולרי ביותר במחנה הימין דודי אסמלם שזכה ל'אני לדודי ודודי לי' ראה לייבל'ה במעיין 2000 ושוב דודי מעדיף לפרנס חרדים שם כמובן יותר זול.

מאחורי הקלעים: בשמחת בית ויז'ניץ-ערלוי ראה לייבל'ה את מי שלא נח לרגע, חבר מועצת העיר בני ברק ומנכ"ל מוסדות ערלוי פרץ אברמוביץ, שנצפה נותן מענה לתושבי העיר על אף הקליטה החלשה בבית הכנסת הגדול בבני ברק, דבר שגרם לזעם רב אצל לייבל'ה.

פגישת פסגה מרוממת נערכה בויליאמסבורג: הרבי מלאשנץ הידוע, בשיחה לאחר תפילת שחרית של יום ראשון עם עורך מגזין משפחה אריה ארליך ששמע כמה תובנות מהרבי על תפילת שחרית בחצות היום ואיך אפשר לשמח את עם ישראל.

לייבל'ה קיבל חשק לטוס לדרום אפריקה אחרי שהצטרף השבוע לצפות בסטטוסים של האיש והחו"ל מהודר יועץ התיירות דודי רובינשטיין. לייבל'ה מקווה שפעם הבאה הוא יוזמן למסעות מעין אלו.

בליל שישי האחרון התכנסו ידידיו של עורך הדין רוני פאלוך במושב חמד במרכז הארץ, שם חגגו יחדיו שמחת שבע ברכות לבתו שנישאה יום קודם לכן עם זמר החתונות מוישי וולס. האירוע הסתיים אי שם באמצע הלילה, כשהאורחים נהנו לשמוע את דבריהם של ח"כ משה גפני, ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ופה מפיק מרגליות שליח חב"ד במונסי הרב דודי פרקש.

בכניסה פגש לייבל'ה את מנכ"ל חברא קדישא תל אביב אברהם מנלה וראש העיר אלעד ישראל פרוש. למרות המתיחות על בית הקברות באלעד, לייבל'ה ביקש שיעמדו לתמונה משותפת.

הרב דוד שפירא, רבה של שכונת בית הכרם, התחדש במקל אדמו"רי עם ידית מכסף בימי העיון של רבני ישראל במלון נוף גינוסר. לייבל'ה מאחל עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו.

בשבוע שעבר נצפו כמה עיתונאים חרדיים בכירים כשהם מטיילים בעיר הצפונית נוף הגליל, ובשכונת הר יונה החרדית. לייבל'ה הפך את העולם כדי להבין מה מטרת השוטטות העיתונאית החריגה, והעלה כמה ממצאים מעניינים. תחקיר לייבל'ה מגלה כי העיר נוף הגליל שואבת אליה בתקופה האחרונה לא מעט משקיעים מהמגזר החרדי, שהבינו את הפוטנציאל התשאותי בעיר. העיתונאים שהגיעו לעיר ביקשו לשוחח עם ראש העיר רונן פלוט כדי להבין את סודו כוחו, ומה בדיוק עשה בעיר שהפך אותה לפנינת הכתר של הצפון.

על הדרך גילה לייבל'ה שקהילות נוספות שוקלות רכישת דירות בהר יונה, במיזם העתידי של השר אלקין שבו על פי התוכנית יהיו כ-3500 יחידות דיור חדשות. להערכת ראש העיר פלוט הדירות הראשונות ישווקו כבר בתוך שנה.

בליל שישי שעבר נכנס לייבל'ה למעדנייה של מוטיס בבני ברק שם ראה את גדול הזמר בנצי שטיין שלא מפסיק להקפיץ את עולם החתונות והאירועים, הוא נצפה יושב יחד עם האמרגן העל של המוזיקה נטע לוין שמסביר לו עוד כמה תובנות חזקות בתחום המוזיקה והנדל"ן.

בבנייני האומה בשבוע שעבר ראה לייבל'ה שניים שעושים הגהות אחרונות על הליינאפ. יואלי דיקמן ופנחס ביכלר ישבו יחדיו לאור פנס בדינר של קופת ירושלים שע"י ביהמ"ד גור. 

אפרופו דיקמן, הוא נצפה בערב ראש חודש אדר ב' בקברו של מלחין השיר 'ליהודים' המיתולוגי הרבי מסקולען במונסי שם נשא תפילה חרישית. 

אפרופו מעדניות ועליית המחירים, לייבל'ה ראה את איש חברון ברוך מרזל במקום הקבוע בהדר גאולה עומד מהצד של המוכרים ולוקח כבן בית.

בעוד לייבל'ה צועד בירושלים נקלטה מול עיניו תמונתו הטמירה של איש ירושלים ישראל גליס מבעד לחלון אוטובוס אגד.

בבית הכנסת 'מנחת חינוך' בשערי חסד לא ויתרו על המנהג לתלות שלט של משכנס אדר מרבין בשמחה, מי שבא לתפוס תמונה לטור בבשבע היה איש התקשורת ומנחה האירועים ידידיה מאיר ולייבל'ה נותן הצצה לאחורי הקלעים. 

בחתונת בתו של איש העסקים דב פרידמן מראשי קהילת ראדזין המיתולוגית בעיר התורה והחסידות, שהתקיימה השבוע בקונקורד עם החתן חזקי ברגמן נכדו של חבר המועצת הגרמ"צ ברגמן, הבחין לייבל'ה בח"כ יעקב אשר מסתודד עם מנכ"ל 'יתד נאמן' זעליג אורלנסקי.

לא הרחק משם ראה לייבל'ה את כתב המשטרה והפלילים של 'בחדרי' אבי גדלוביץ' בשיחה צפופה עם אח הכלה, אוריאל פרידמן שגם נודע כרווק נחשק.

לייבל'ה שביקר בהר המנוחות, הופתע למצוא את האדמו"ר מפיטסבורג באישון ליל שופך ציקון לחש ע"י ציונו של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל. בזווית העין הבחין בגבאי הוותיק הערשל קעניג שהתעייף מהטיול הארוך במהלך היום, תופס אתנחתא קצרה על כיסא שמצא בפאתי בית העלמין.

ומהר המנוחות להר הזיתים, את איש העסקים והביטוחים יוסי רפאלי תפסנו מלווה את המקובל הצדיק רבי יעקב עדס, אחרי תפילה בוקעת רקיעים בציון פועל הישועות רבי גרשון מקיטוב, אשר נהפך בשנים האחרונות לאחת ההילולות הגדולות בהר הזיתים, יחד עם העסקן הרב נחמיה הויזמן יו"ר אגודת ישועות בקיטוב.

בארה"ב ראה את ההויז בחור שמעון שכטר מתברך בחמימות מהרבי מסקווירא לאחר ביקור שקיים אצל גיסו הרבי מויז'ניץ.

הזמר אריק דביר שמקפיד על ריצות, כושר והמסתעף, נצפה מסיים את מרתון תל אביב ביום שישי בשבוע שעבר במקצה של 21 קילומטר. לייבל'ה בהלם.

את נתי גבאי, ראש המטה של רה"ע בית שמש עליזה בלוך, ראה לייבלה עם המשנה לראש העיר ישראל סילברשטיין בתלמוד התורה איילת השחר שהתרחב לרמות ג' וד'. 

כללית למען הקהילה. מנהלי קשרי קהילה באזור מחוז שוש של כללית בניצוחו של מנהל המגזר החרדי במחוז רפאל נמני, נפגשו השבוע עם מנהל המחוז דר ארז ליבל באחת המסעדות בגזרה, שם הודו לו על פועלו הרב למען הנגשת שירותי הבריאות לקהילה

בטיש של הרבי מנעשכיז בעיר אשדוד לרגל הילולת אביו האדמו"ר זצ"ל ראה לייבל'ה את מוישי רוזנפלד מתברך מהרבי בחמימות. 

המרכז הרופאי 'הדסה' ממשיך להיות הכתובת לכל יועצי הרופאה החרדים- השבוע נצפה יו"ר ארגון 'מזור יעוץ והכוונה רפואית', הרב שמעון רגוביי  בישיבת עבודה מקצועית עם ד"ר גל גולדשטיין מנהל מחלקת המטואונקולוגיה ילדים.

לפינת המזל טובים השבועית

עם סגירת המדור, שמחה גדולה במוזיקה החסידית: ברכת מזל טוב חמה ולבבית לקלידן המוכשר מוטי כהן לרגל שמחת אירוסיו הערב בשעה טובה ומוצלחת עב"ג שרה קטורזה. 

ברכת מזל טוב לזמר והיוצר ישי  לפידות לרגל שמחת אירוסי בנו עידו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעורך הדין לעורך דוד סבח לרגל שמחת בר המצווה לבנו. לייבל'ה שהגיע לשמחה ראה את הפרקליטים הבכירים דודו ג'והן וישראל ענדען שבאו לאחל מזל טוב נרגש לאבי החתן. 

בחתונת בנו של גדול הזמר החסידי אוהד מושקוביץ, כובד הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בסידור חופה וקידושין. ללייבל'ה נודע כי הרב לאו ואוהד מתחזקים ידידות קרובה ואף לימוד בחברותא כבר שנים ארוכות.

בחתונה לבנו של העסקן החב"די לוי אדרעי בכפר חב"ד (החרדי של ליברמן) ראה השבוע לייבל'ה את אנשי התקשורת שניאור ובר עורך מרכז העניינים, ומני גירא שוורץ בשיח ידידים משכבר הימים.

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ' מרדיו קול חי לרגל חתונת הבת שנערכה השבוע בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למנהל סמינר הישן ישראל לוין לרגל שמחת הולדת נכדו הראשון.

ברכת מזל טוב לרב אליאב מילר יו"ר ארגון לב שומע לרגל נישואי הבן השבוע.

ברכת מזל טוב למשה לרנר נציג יהדות התורה המאוחדת בעיר אזור, לרגל אירוסי הבן עם נכדת הגר"ש קוק רבה של רחובות.

ברכת מזל טוב לבצלאל ויכלדר משב"ק האדמו"ר מסטריקוב, לרגל אירוסי בנו החתן שמעון ויכלדר מתלמידי ובחירי ישיבת מיר.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד