כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר הקורונה ומשבר השבבים

תוך שנתיים: המלחמה גורמת למשבר חמור שלישי ליצרניות הרכב

לאחר נגיף הקורונה ומשבר שבבים עולמי: מלחמת רוסיה-אוקראינה גורמת למשבר חמור בשרשרת האספקה ​​של יצרניות הרכב בשנתיים האחרונות. קווי יצור של יצרניות הרכבים וכל הרכיבים ברוסיה ואוקראינה הושבתו

תוך שנתיים: המלחמה גורמת למשבר חמור שלישי ליצרניות הרכב
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר נגיף הקורונה ומשבר שבבים עולמי: הסכסוך של רוסיה עם אוקראינה גורר את המשבר החמור השלישי בשרשרת האספקה ​​של יצרניות הרכב בתוך שנים ספורות.

על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', הלחימה באוקראינה סגרה ספקים עסקיים קטנים אך חיוניים, לצד העובדה כי הסנקציות ודרכי הסחר המנותקות מעכבות משלוחי רכב ורכיבים לרוסיה וממנה, ברגע שהיה נראה כי השוק מתחיל להתאושש.

יצרניות הרכב רנו, פולקסווגן, אאודי, סקודה ויצרנית רכבי היוקרה פורש הן בין הנפגעות העיקריות מההפסקה הפתאומית של הפעילות ברוסיה ומהמחסור ברכיבים חשובים המסופקים מאוקראינה.

חברת פולקסווגן ציינה כי "על רקע המתקפה הרוסית על אוקראינה וההשלכות הנובעות מכך", היא השעתה את ייצור כלי הרכב ברוסיה והיצוא לשם.

"עם ההפסקה הנרחבת של הפעילות העסקית ברוסיה, הדירקטוריון בוחן את ההשלכות מהמצב הכולל בתקופה זו של אי ודאות ותהפוכות גדולות", ציינו בחברה.

ההשלכות אינן מוגבלות לאירופה. עד אמצע השבוע הזה, כמעט תריסר יצרני רכב בעולם השביתו את העסקים ברוסיה, חלקם סגרו מפעלים ללא הגבלת זמן, כמו טויוטה, פורד ויונדאי.

אנליסטים אומרים כי ההשפעה המוקדמת של הסכסוך על חלק מיצרניות הרכב עשויה להפחית את ייצור הרכב העולמי בכ-1.5 מיליון מכוניות ב-12 החודשים האחרונים. זה נמוך ב-2% מ-84.2 מיליון הרכבים ש-IHS Markit ציפתה שהשוק יכלול לפני הסכסוך.

זהו מצב העניינים האופטימי, אומרת סטפני ברינלי, אנליסטית רכב ב-IHS Markit. "זה יכול גם להוריד את הייצור ב-3 מיליון כלי רכב", היא ציינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אספקה מכוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד