כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה בחייו

בישיבה החסידית: הבחור הופתע - מפקד המחוז התיישב ללמוד סוגיה

במהלך ביקור של פיקוד מחוז יו"ש בכבאות והצלה בישיבת רוז'ין במודיעין עילית, ניתן טופס אישור כבאות ללימודים במתחם הישיבה. במהלך הביקור התיישב מפקד המחוז בבית המדרש ולמד סוגיה בגמרא עם אחד הבחורים, לראשונה בחייו

בישיבה החסידית: הבחור הופתע - מפקד המחוז התיישב ללמוד סוגיה
מפקד מחוז יו"ש, טפסר שיקו בר דב, בישיבת רוז'ין במודיעין עילית צילום: באדיבות המצלם

מפקד מחוז יו"ש, טפסר שיקו בר דב, ערך אמש (רביעי) ביקור בישיבת רוז'ין במודיעין עילית, ובמהלכו ניתן טופס אישור כבאות ללימודים במתחם הישיבה.

את מפקד המחוז אירח הרב ישראל רבינוביץ מנהל הישיבה. יחד עם מפקד המחוז נכחו מפקד תחנה אזורית בנימין, טפסר משנה עידו פרץ וכן ראש ענף הגנה מאש, סגן טפסר מתי שטרית וצוותו.

ישיבת רוז'ין שוכנת במודיעין עילית מזה מספר שנים לאחר שעברו מירושלים. מתחם הישיבה כולל את בית המדרש, חדר האוכל וכן את מגורי הבחורים. הביקור הינו תוצאה של שיתוף פעולה ראוי בין כבאות והצלה במחוז יו"ש לבין מוסדות החינוך במגזר החרדי.

במהלך הסיור נכנס מפקד המחוז ופמלייתו לבית המדרש, שם ראה את בחורי הישיבה שוקדים על לימוד הגמרא. מפקד המחוז שהתפעל מכך, ניגש לאחד הבחורים התיישב והחל ללמוד איתו סוגיה במסכת בה הוא אוחז. מפקד המחוז ציין לאחר מכן בהתרגשות כי למרות היכרותו רבת השנים עם הציבור החרדי מעולם לא ישב ולמד גמרא.

טפסר שיקו בר דב, מפקד המחוז, אמר: "אני שמח להיות פה היום, ויתרה מכך אני נרגש. בחודשים האחרונים קיימנו ישיבות עבודה מקצועיות לא אחת ולא שתיים, על מנת לוודא כי מתחם הישיבה עומד בתנאי הבטיחות הנדרשים בטרם קבלת אישור אכלוס. דאגתי הייתה לאפשר ללומדי התורה ללמוד ללא שום סכנות בטיחותיות, וזאת על מנת להגדיל תורה ולהאדירה".

"עצם זה שאנו עומדים פה היום מראה על שיתוף הפעולה היפה בין כבאות והצלה מחוז יו"ש לבין המגזר החרדי בכלל והישיבות בפרט. עכשיו יראו כולם כי בשיתוף פעולה וברצון טוב אפשר לעמוד בכל הוראות הבטיחות ולקבל את כל האישורים הנדרשים, כל זאת על מנת להבטיח את בטיחות הבחורים ובאי הישיבה. אני מצדיע לכם על פועלכם, ויהי רצון שתמשיכו בעשייתכם הברוכה ותלכו מחיל אל חיל", הוסיף מפקד המחוז.

הרב ישראל רבינוביץ, מנהל הישיבה, אמר: "אני מודה בראש ובראשונה למפקד המחוז, שפתח את דלתו ואת ליבו למען הבחורים, והנחה את הצוות המקצועי שלו בראשותו של ראש ענף הגנה מאש סגן טפסר מתי שטרית, לסייע בידינו וללוות את הפעילות הגדולה שנעשתה על מנת לקבל אישור אכלוס למבנה. עלי להודות שהייתי קטן אמונה, כשהגעתי ללשכת מפקד המחוז על מנת לקבל את האישורים לא האמנתי שאכן אקבלם".

לדברי הרב רבינוביץ, "למפקד המחוז הייתה חשובה בטיחות הבחורים, מתוך דאגה כנה ואמיתית שיוכלו להמשיך בלימוד התורה אך מתוך 'ונשמרתם לנפשותיכם'. אנו מצידנו נרתמנו ופעלנו רבות על מנת להסדיר את אמצעי בטיחות האש במתחם הישיבה. ואכן לאחר ביצוע כל סידורי הבטיחות עמד מפקד המחוז בהבטחתו והאישור ניתן".

אני קורא קריאה נחרצת לכל מנהלי המוסדות באשר הם - הסדירו את נושא הבטיחות במוסדותיכם, כדי שחלילה שלא תבוא תקלה על ידנו. אני מתכוון כבר בשבועות הקרובים לכנס את כל מנהלי המוסדות בביתר עילית ובמודיעין עילית בשיתוף פעולה עם מחוז יו"ש. אני סמוך ובטוח כי הפסוק - 'כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ, וְלֹא תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ כִּי יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ', מדבר על מקרים אלו ממש", אמר מנהל הישיבה.

רוזין מודיעין עילית כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד