כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
על פי הוראת גדולי ישראל

אלפי תלמידי שובו העתירו בתפילה עבור יהודי אוקראינה

המצב הקשה השורר באוקראינה, התקיים אתמול, ערב ראש חודש אדר ב', יום תפילה מרגש בכלל בתי הספר של שובו ברחבי הארץ. אלפי תלמידי הרשת העתירו למען אחינו בני ישראל הנתונים בצער ומצוק.

אלפי תלמידי שובו העתירו בתפילה עבור יהודי אוקראינה
תלמידי שובו בתפילה למען יהודי אוקראינה צילום: צילומסך

בעקבות המצב הקשה השורר באוקראינה, התקיים אתמול, ערב ראש חודש אדר ב', יום תפילה מרגש בכלל בתי הספר של שובו ברחבי הארץ. אלפי תלמידי הרשת העתירו למען אחינו בני ישראל הנתונים בצער ומצוק.

נשיא הרשת המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין פנה במכתב מיוחד ועורר את התלמידים על החובה בעת הזאת לבקש ולהתחנן עבור רבבות אלפי ישראל הנמצאים במצב של צער ואי וודאות. המשגיח ציין את העובדה שרשת שובו נוסדה במיוחד עבור יהודי ברית המועצות, ורבים מבוגרי הרשת ואף לא מעט תלמידים כיום הם יוצאי אוקראינה בעצמם.

לקריאתו של נשיא הרשת הגר"ח וואלקין הצטרפו גם חברי נשיאות הרשת האב"ד הגר"י סילמן, הגה"צ רבי בנימין פינקל משגיח ישיבת מיר, גאב"ד אבי עזרי, הגרב"צ הכהן קוק והגר"י קולדצקי חתדב"ן מרן שר התורה שהוסיף את ששמע מחמיו כי מצוה גדולה להרבות זכויות בעת הזו. באורך נדיר אף האדמו"ר רבי שלמה בוסו הצטרף לקריאתם הנרגשת של גדולי ישראל לתלמידי הרשת.

מיד עם פרסום בקשתם של גדולי ישראל, נערכו בהנהלת שובו לקראת אירועי התפילה בכל בתי הספר. במהלך היום נערכו עשרות מעמדי תפילה מרגשים בכלל בתי הספר של הרשת ברחבי הארץ, כאשר בחלק מהמקומות ניגשו לפני העמוד תלמידים אשר בני משפחתם נצורים כעת בעמק הבכא באזורי המלחמה באוקראינה.

במקביל הקדישו ברשת הכוללים כנסת ישראל את סדרי הלימוד עם תלמידי שובו לישועת יהודי אוקראינה, וקיימו שעת תפילה מיוחדת.

מנכ"ל הרשת הרב חיים מיכאל גוטרמן אמר: "התרגשנו לראות את אלפי התלמידים בכל בתי הספר, מתפללים בהתרגשות ואף מורידים דמעות על אחיהם שבאזורי הלחימה באוקראינה. בוודאי שתפילת תשב"ר שלא טעמו טעם חטא עוררה רעש גדול בשמיים, ותעמוד לצדם של יהודי אוקראינה הזקוקים לישועה גדולה".

שובו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד