י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות תסכול מצידם

העזרה של ישראל לארה"ב בשכנוע האמירתיים

לאחר שנמנעו במועצת הביטחון של האו"ם, בארצות הברית חששו שאיחוד האמירויות לא יתמכו גם בעצרת הכללית בהחלטה על גינוי רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. בעקבות כך, הם פנו לישראל שתסייעה בשכנוע ושר החוץ לפיד שוחח עם עמיתו ואכן בסופו של דבר האמירתים תמכו בהצבעה

העזרה של ישראל לארה"ב בשכנוע האמירתיים
בנט עם שר החוץ של האמירויות צילום: חיים צח, לע"מ

ישראל לשכנע את איחוד האמירויות להצביע בעד החלטת הגינוי לרוסיה בעצרת הכללית של האו"ם, זאת לאחר בקשה מצד איחוד האמירויות. כך דווח ב'וואלה'.

הסיבה לבקשה של ארצות הברית היא חשש מצידם שהאמירתים לא יתמכו בהחלטת הגינוי, לאחר שנמנעו בהצבעה דומה ביום שישי האחרון במועצת הביטחון של האו"ם.

איחוד האמירויות נמנעה בהצבעה אז בעקבות אכזבה שלהם מהתגובה האמריקנית להתקפות הטילים של החות'ים, למרות שארה"ב גינתה את החות'ים בחריפות ואף שלחה לאיחוד האמירויות טייסת מטוסי קרב.

בכירים אמריקנים ואמירתים אמרו שיורש העצר סבר שהתגובה האמריקנית היתה איטית וחש שארה"ב נטשה את איחוד האמירויות ולא העניקה לה סיוע מספיק.

ממשל ביידן חשש כי האמירתים יימנעו גם בהצבעה בעצרת הכללית של האו"ם שהתקיימה כמה ימים מאוחר יותר, ולכן בכירים בממשל פנו למשרד החוץ בירושלים וביקשו שישראל תצטרף למאמצי השכנוע של האמירתים להצביע בעד הגינוי לרוסיה בעצרת הכללית של האו"ם.

גורם ישראלי בכיר אמר ששר החוץ יאיר לפיד פנה לעמיתו האמירתי שייח' עבדאללה בן-זאיד והעביר לו מסר לפיו ישראל סבורה שזה יהיה הדבר הנכון מצד איחוד האמירויות להצביע בעד החלטת הגינוי לרוסיה.

בסופו של דבר, איחוד האמירויות תמכה בהחלטה בעצרת. לאחר מכן הודה שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס לישראל בהודעה שפרסם בלי לציין את איחוד האמירויות בשמה.

"תודה ענקית לישראל על כך שהיא סייעה לגייס מדינות נוספות לעמוד לצד אוקראינה בהצבעה ההיסטורית היום", כתב השגריר האמריקני בטוויטר.

ארצות הברית איחוד האמירויות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד