כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
איחוד המספרים

ההתקפלות בגלל החוק; במד"א התחייבו לשנות גישה

בוועדת הבריאות הוחלט להעביר את חוק איחוד המוקדים למספר חיוג אחיד. במד"א נלחצו וישתפו פעולה למשך שישה חודשים שבהם יעמדו למבחן • בינתיים המשך הליך החקיקה יוקפא

ההתקפלות בגלל החוק; במד"א התחייבו לשנות גישה
מוקדן במוקד החירום של מד"א צילום: פלאש 90

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה היום (חמישי) לדיון נוסף בחוק איחוד מספרי החירום, חוק שקובע כי על מד"א להתאחד עם איחוד הצלה למוקד חירום אחיד, תוך חובה לשתף את מתנדבי 'איחוד הצלה' מה שייעל ויגדיל את הענקת הטיפול הראשוני.

הוועדה אמורה היתה לקדם את החוק בקריאה ראשונה ואז להמשיך את החקיקה לקריאה שנייה ושלישית כדי שהחוק יכנס לתוקף, אלא שבמהלך היום נרשמה תפנית משמעותית עם התקפלות של מד"א שמגלה את החשש שלה מכניסת החוק לתוקף.

במהלך דיוני הוועדה יצאו להפסקה בה נועדו הצדדים לפגישה, כולל אנשי שני ארגוני ההצלה. בפגישה סוכם כי הארגונים יתאחדו למספר אחד ללא הצעת החוק ושיתוף פעולה למשך שישה חודשים, כשרק אז יוחלט האם להמשיך את חקיקת החוק.

יו"ר איחוד הצלה, משה טייטלבוים בירך ואמר: "הודות למאמציהם של חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה כאחד הושגו הסכמות בין הארגונים אנחנו מצפים ומקווים שכבר בשבוע הבא החוק יועבר בקריאה ראשונה והנושא יביא לפתרון סופי בבעיית הזנקת מתנדבי איחוד הצלה".

מד"א מגן דוד אדום מוקד איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד