כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אף אחד לא מתפטר במחאה

השר הרוסי לשעבר: "המלחמה באוקראינה מעשה ברברי"

שר החוץ לשעבר בממשלתו של נשיא רוסיה בוריס ילצין, מבקר בחריפות את פוטין על פלישתו לאוקראינה ומכנה את מעשיו שם "ברברים". השבוע קרא לדיפלומטים להתפטר במחאה, אך לאף אחד אין אומץ לעת עתה לעשות כן

השר הרוסי לשעבר: "המלחמה באוקראינה מעשה ברברי"
מחסן ובניין רב קומות בוערים צילום: שירות החירום הממלכתי של קייב

שר החוץ הרוסי לשעבר, אנדריי קוז'ירב, כינה את המלחמה באוקראינה "ברברית". בראיון עם כריסטיאן אמנפור ברשת CNN אמר קוז'ירב, "זה מעשה ברברי. אם יכולתי לדמיין את זה כשהייתי שר החוץ, אז זה לגמרי לא בא בחשבון".

"אבל מאוחר יותר התחלתי להבין שהם מרגישים פטור מעונש, גם בבית וגם בחו"ל. וזה קצת הגביר את התיאבון למרבה הצער, לא לבניית רוסיה. עכשיו הם הורסים את העתיד של כל האנשים, האחים, עם מלחמת האחים הזו", הוסיף.

קוז'ירב אמר גם שהסנקציות מהמערב נגד רוסיה, "צריכות להתחיל לכוון למקבלי ההחלטות או המבצעים של אותם מקבלי החלטות בממשלה. הוא הזהיר כי סנקציות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב הן "כמו לעשות כמעט כלום, שום דבר, אני חושב שלא נמצא בשמם כלום, אתה לא יכול למצוא את הנכסים שלהם. זה הכל על שם אנשים אחרים".

ביום שלישי קרא קוז'ירב בטוויטר לכל הדיפלומטים הרוסים להתפטר מתפקידם במחאה על הפלישה המתמשכת של רוסיה לאוקראינה. קוז'ירב היה שר החוץ הראשון של רוסיה תחת בוריס ילצין לאחר פירוק ברית המועצות.

נשיאת גאורגיה  סלומה זורבישווילי אמרה דברים דומים ל-CNN על המשבר באוקראינה: "נראה שפוטין הורס את כל המדינה" והוסיפה שהיא לא מאמינה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכוון רק לכבוש אזורים נבחרים באוקראינה, אלא הוא מתכוון להרוס את כל המדינה.

היא הוסיפה, "שמעתי את ההצהרות שלו שהכל הולך לפי התוכניות, אני לא כל כך בטוחה שזה לפי התוכניות, הוא לא תכנן את הדרך שבה אוקראינה תתנגד. הייתה לו תוכנית אך היא לא עבדה, כמובן שמבחינה צבאית יש לו עליונות. אבל הנחישות וההתנגדות של העם וההנהגה האוקראינית היא באמת משהו שמעורר הערצה".

גאורגיה היא רפובליקה סובייטית לשעבר ולאחרונה חתמה רשמית על בקשה חברות באיחוד האירופי, לצד מולדובה שעשתה זאת השבוע.

מלחמת אוקראינה רוסיה שר חוץ ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד