כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
למרות שנוספו לרשימה השחורה

המלחמה באוקראינה: תרומה של 10 מיליון דולר ממקור לא צפוי

קרן צדקה שבבעלות שלושה אוליגרכים יהודיים רוסים, הנחשבים לחבריו הקרובים של ולדימיר פוטין, תרמה לא פחות מעשרה מיליון דולרים לטובת הקהילות היהודיות באוקראינה שנאלצות לנדוד בימים אלה מאימת התותחים הרועמים, זאת למרות שהוטלו על השלושה סנקציות 

המלחמה באוקראינה: תרומה של 10 מיליון דולר ממקור לא צפוי
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון צדקה שהוקם על ידי שלושה אוליגרכים יהודים רוסים שמואשמים בתמיכה במשטרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תרם מיליונים ליהודים באוקראינה

התרומה של שלושת המיליארדרים שמאחורי קבוצת ג'נסיס פילנתרופיה - מיכאיל פרידמן, פטר אוון וג'רמן קאהן, ששווים ביחד 21 מיליארד דולרים, משמעותית מאחר והם חבריו של פוטין.

יום לאחר הודעת המתנה (שלישי) האיחוד האירופי הוסיף את פרידמן, אוון ועוד כמה אנשי עסקים רוסיים לרשימה השחורה של הסנקציות שלו כחלק מתגובתו לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

המיליארדרים שעלולים לעמוד בפני סנקציות כוללים מספר פילנתרופים יהודים בולטים, שתרומתם חיונית לארגונים שבהם הם תומכים, אך עלולים להיקלע לסנקציות כספיות כאשר המערב מבקש לבודד את פוטין ותומכיו.

לפחות 18 מהדמויות ב"רשימה של פוטין" של האיחוד האירופי, הם אוליגרכים עם רקע יהודי, שרבים מהם, כמו האנשים שמאחורי קבוצת ג'נסיס פילנתרופיה, הגבירו בשנים האחרונות תרומות לעמותות צדקה יהודיות ברחבי העולם. התרומה שלהם עיצבה את המאמצים להנציח את השואה, להטמיע זהות יהודית ולהילחם באנטישמיות. רבים תרמו רבות גם לחב"ד ברוסיה, ולמוזיאון היהודי ולמרכז הסובלנות של מוסקבה.

התרומה בסך 10 מיליון דולר שהוכרזה על ידי Genesis Philanthropy Group תחולק לסוכנות היהודית, בפדרציה של הקהילות היהודיות של אוקראינה וארגוני קהילה יהודית אזורית ומקומית לתשלום עבור מאמצי פינוי ואבטחה, חלוקת מזון לבתי קשישים ובתי יתומים. כך מדווחת סוכנות הידיעות היהודית JTA.

ביום ראשון, פרידמן, מייסד של ג'נסיס ואחד האנשים העשירים ביותר ברוסיה, הפך לאוליגרך הרוסי הראשון שדיבר נגד המלחמה, וכינה אותה "טרגדיה", לפי ה'פייננשל טיימס', במכתב שכתב לעובדי חברת ההשקעות הפרטיות שלו בלונדון, הוא אמר שהוא "משוכנע שמלחמה לעולם לא יכולה להיות התשובה".

מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרכים קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד