י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העולם עקב בחרדה

אש התלקחה סביב המתקן הגרעיני באוקראינה

שעות של חרדה עברו על תושבי אוקראינה ומדינות אירופה השכנות, בעקבות תקיפה רוסית על תחנת הגרעין הגדולה מסוגה באירופה שאם היתה מתפוצצת, אסון גדול פי 10 מאסון צ'רנוביל היה מתרחש על כל השלכותיו לטווח ארוך. כעבור שעות הושגה שליטה על השריפה, אך צבא רוסיה שולט במקום

אש התלקחה סביב המתקן הגרעיני באוקראינה
השריפה בתחנת הגרעין צילום: מתוך מצלמות אבטחה

שריפה פרצה הלילה (שישי) בתחנת הכוח הגרעינית ז'פוריז'יה באוקראינה, הגדולה מסוגה באירופה, והאש בערה במשך שעות רבות וזאת בעקבות תקיפה רוסית, כך אמר ראש העיר דמיטרו אורלוב. העולם כולו עקב בדאגה מחשש לאסון צ'רנוביל 2 ואף חמור ממנו.

"חיילים רוסים יורים מכל עבר לעבר תחנת הכוח הגרעינית ז'פוריז'יה שעלתה באש", אמר שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה והזהיר כי "אם הוא יתפוצץ, הוא יהיה גדול פי 10 מאסון צ'רנוביל". כשהוא משווה לתחנת הגרעין המפורסמת שבה עדיין ישנה דליפה רדיואקטיביות מהאסון הגרעיני החמור ביותר בהיסטוריה שהתרחש לפני 36 שנים.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פרסם הלילה הצהרה והאשים את רוסיה. בדבריו אמר: "צ'רנוביל היה אסון בקנה מידה עולמי. מאות אלפי אנשים נלחמו בהשלכות ועשרות אלפים פונו. רוסיה מעוניינת לחזור על כך בעוצמה גדולה פי שישה". זלנסקי האשים את רוסיה ב'טרור גרעיני' והוסיף: "בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית, מדינת טרור מבצעת טרור גרעיני. אם יהיה פיצוץ, זה יהיה הסוף של כולנו ושל אירופה".

לשכתו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיעה כי תבקש כינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם לאחר שחיילים רוסים תקפו את תחנת הכוח הגרעינית של אוקראינה ז2פוריז'יה. זאת לצד שיחה שקיים הלילה ג'ונסון עם זלנסקי באומרו כי בריטניה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע הידרדרות במצב.

ראש העיר דמיטרו אורלוב, אמר כי בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה ישנם פצועים, כולל פצועים קשה שלא ניתן לפנותם אותם לבית החולים בגלל הפגזות רוסיות.

אך כאמור, כעבור שעות של חרדה ודאגה בעולם בכלל ובאירופה בפרט מפני ההשלכות של פיצוץ המתקן, מסרו שירותי החירום של אוקראינה כי האש כובתה בהצלחה והעולם נשם לרווחה. אולם צבא רוסיה השתלט עליה ושולט בה כעת.

אתר גרעין מלחמת אוקראינה רוסיה תחנת כוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד