ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הח"כ הכניס ספר תורה

אלפי בנות סמינרים בלמו את הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל

בהוראת גדולי ישראל מוקדם יותר השבוע, אלפי בנות סמינרים הגיעו לרחבת עזרת הנשים בכותל המערבי ומילאו אותה לגמרי ולא הותירו מקום לרפורמים לבצע את זממם כמידי ראש חודש בחודשו | ח"כ קריב ניצל את חסינותו והכניס ס"ת 

אלפי בנות סמינרים בלמו את הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל
תפילת ראש חודש בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהוראת גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין הגיעו הבוקר (שישי) כעשרת אלפי בנות סמינר לרחבת הכותל המערבי ומילאו את הרחבה עד אפס מקום, כדי למנוע את כניסת הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל לרחבה כמידי ראש חודש לבצע את הפרובוקציה שלהם.

ראשי הארגונים תכננו צעדת ענק עם ספרי תורה, אך בפועל הגיעו רק כמאה 'מתפללים', שאף הצליחו להחדיר ספר תורה אחד באמצעות חסינות של חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב.

קריב שהפר את הוראות הכותל תקף כשספר התורה בידו את ראש ממשלתו נפתלי בנט: "הגיע הזמן שבסביבתו של ראש הממשלה יפסיקו להתחנף למפלגות החרדיות ויישמו את רוח השינוי הפיוס והסובלנות של סביבה הוקמה הממשלה הנוכחית. אני קורא לראש הממשלה לעמוד בהתחייבותו ולקדם את הקמת רחבת התפילה השוויונית בכותל המערבי לאלתר".

נציין כי גם בימים האחרונים ניסה נשיא המדינה יצחק הרצוג להרגיע את הרוחות ולמנוע חיכוכים מול שריד בית מקדשינו ואף קיבל להתחייבות מצד הרפורמים כי לא יכניסו ספרי תורה, אלא שכאמור חבר הכנסת קריב הפר את ההסכמות והכניס ספר תורה לטובת הפרובוקציה.

מנכ"ל מרכז ליב"ה, אורן הניג מסר בתגובה: "את החושך מגרשים על ידי הפצת האור. מול הרפורמים והקונסרבטיבים, ניצבים מאוחדים כלל הציבוריים, המסורתיים, הדתיים והחילונים, כמקשה אחת ובקול אחד וברור, בכדי למנוע את חילול קדושת הכותל המערבי - שריד בית מקדשינו. בנות ליב"ה שבאות לכותל המערבי בכל ראש חודש - התפללו הבוקר לצד בנות הסמינרים, וקידשו יחדיו את שמו יתברך. רק באחדות ננצח את מחריבי המסורת והצביון היהודי".

 

גלעד קריב פרובוקציית הרפורמים הכותל המערבי רפורמים בכותל תפילת ראש חודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד