י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאות שכירי חרב בקייב הבירה

נשיא אוקראינה שרד שלושה ניסיונות התנקשות בשבוע האחרון

למרות שהאמריקאים הציעו לו חילוץ מהמדינה לחוף מבטחים, הנשיא זלנסקי נשאר בקייב הבירה ומסרב לעזוב ובכך הוא מסתכן בהתנקשות בחייו. לפי דיווח היום, הוא ניצל עד כה מלפחות שלושה ניסיונות חיסול בעוד מאות שכירי חרב רוסים שורצים בקייב עם רשימת חיסול

נשיא אוקראינה שרד שלושה ניסיונות התנקשות בשבוע האחרון
אילוסטרציה/ולודימיר זלנסקי צילום: unsplash/חשבונו של הנשיא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ניצל לפחות שלוש פעמים מניסיונות התנקשות מאז שרוסיה פלשה לארצו בשבוע שעבר, מזימות ההתנקשות סוכלו הודות לבכירים רוסים המתנגדים למלחמה, שהעבירו מודיעין לאוקראינה על שתי קבוצות שכירי חרב נפרדות שתכננו לפתוח במתקפה נגד הנשיא ואנשיו. כך דיווח עיתון 'הטיימס' היוצא לאור בלונדון.

"אני יכול לומר שקיבלנו מידע משירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, שאינם רוצים לקחת חלק במלחמה העקובה מדם זו", אמר שר ההגנה של אוקראינה לתחנות טלוויזיה מקומיות, לפי ה'טיימס'.

שכירי חרב של 'קבוצת וגנר', הנתמכים על ידי הקרמלין, עמדו מאחורי שניים מהניסיונות, כך דיווח ה'טיימס'. אם הם היו מצליחים, מוסקבה הייתה יכולה להכחיש מעורבות ישירה בהתנקשות. "עריפת ראש של ראש מדינה היא משימה ענקית", אמר מקור דיפלומטי לעיתון. "מבחינת ההשפעה על המדיניות הריבונית הרוסית, זו תהיה אולי המשימה הגדולה ביותר שלהם עד כה ותהיה לה השפעה גדולה על המלחמה".

ישנם עדיין יותר מ-400 חברי קבוצת וגנר בקייב, לאחר שחבריה הסתננו לאוקראינה עם רשימת חיסול של 24 פקידים שמותם יגרום לכאוס בממשלת אוקראינה, כך אמרו מקורות ל'טיימס'.

זלנסקי, בן ה-44, ניצל מניסיון התנקשות בשבת האחרונה בפאתי קייב, כאשר קבוצת מתנקשים צ'צ'נים חוסלו לפני שהספיקו להגיע למנהיג של אוקראינה, שחקן שהפך לפוליטיקאי שהתריס נגד מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין.

בתחילת הסכסוך בשבוע שעבר, הציעה ארה"ב לחלץ את זלנסקי אל מחוץ למדינה, אך הוא סירב ואמר בהלצה: "הקרב כאן; אני צריך תחמושת, לא טרמפ".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ניסיון חיסול שכיר חרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד