י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקרב של רובינשטיין: גירוש הסודנים מבני ברק

המסתננים הזרים המציפים את רחובות בני ברק, טורדים את מנוחתו של ראש העיר החדש • במסגרת המלחמה: נשקלים כתבי אישום נגד מפצלי הדירות להשכרה

סודנים. צילום: מנחם הלוי
סודנים. צילום: מנחם הלוי

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, הכריז מלחמה בסודנים המציפים את העיר.

בשנים האחרונות רכשו לא מעט חרדים דירות בשכונת פרדס כץ בעיר במחירים זולים, פיצלו אותן לכמה יחידות, וכבר תקופה ארוכה שהם משכירים אותן לפליטים מסודן ומאריתריאה במחירים מופקעים. אלא שהיוזמה העסקית הזו הפכה את החיים בשכונה המתחרדת לבלתי נסבלים.

עוד בטרם נכנס רובינשטיין לתפקידו, שמה לה העירייה למטרה למגר את התופעה, אך דבר לא נעשה בפועל.

השבוע זימן רובינשטיין שורה ארוכה של בכירים במשטרת מרחב דן וגורמים עירוניים, כדי לדון עמם בצעדים שיינקטו נגד הסודנים השוהים בשכונה ללא רישיון, כמו גם נגד משכירי הדירות.

בין היתר הועלה הצורך בהגברת הסיורים הגלויים והחשאיים בין הסודנים והעמדה לדין של שוהים בלתי חוקיים. במקביל, קיים רובינשטיין פגישה נוספת עם גורמים עירוניים ומשפטיים, בה הועלה נושא פיצול הדירות והשכרתן לסודנים מבחינה חוקית.

חלק מהמשתתפים בפגישה סיפרו כי ישנם בעלי דירות מפוצלות, ומשכירים אותן לעשרות סודנים, בסכום של 100-200 דולר לחודש לכל שוכר, ובכך מגדילים את ההכנסות הכספיות בהרבה על חשבון שאר התושבים.

בשל כך הורה ראש העיר לגבש עד אחרי חג הפסח תיקים, שיגובשו מאוחר יותר לכתבי אישום נגד מפצלי הדירות. ראש העיר ביקש לרענן את המדיניות העירונית, לפיה בקשת התביעה העירונית תהיה לקנסות בסכומים של מאות אחוזים יותר מבעבר. כמו כן, נשקלת האפשרות המשפטית לפרסם את שמותיהם של משכירי הדירות לאחר הגשת כתב האישום.
סודנים רובינשטיין פיצול דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד