י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ה'דגל'אים תוקפים את תומכי חוק הרבנות הראשית

ה'דגל'אים תוקפים את תומכי חוק הרבנות הראשית

למרות שהוא ח"כ חדש, אזר ח"כ יעקב אשר אומץ, ותקף היום (ג') במליאת הכנסת את התמיכה בחוק הארכת כהונת הרבנים הראשיים בארבעה חודשים, חוק שנתמך גם בידי ש"ס.

"עוד לא שקע האבק לאחר השבעת הממשלה החדשה, עוד לא נדמו קולות אי הנוחות מהשותפות החדשה בין בנט ללפיד, וכבר נרקמה פה עסקה המבקשת לקעקע את יסודותיו של מוסד הרבנות הראשית בעתיד. אין מתאים יותר מהביטוי 'כשר אבל מסריח', לתיאור האפיקומן החבוי מאחורי עסקה זו. אם כנים דבריכם אנו מציעים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים בעוד חמש שנים. אבקש כי תשאירו את הטיפול בנושא הרבנות הראשית לאנשים שבאמת אכפת להם ממעמדם של הרבנים הראשיים".

בדבריו רמז אשר כי המטרה בההארכה בארבעה חודשים בלבד היא 'לסדר' את הגוף הבוחר כך שיתאים לדיל ה"כשר אבל מסריח" שנרקם מול הבית היהודי ולפיו תינתן תמיכה להארכת כהונתו של הרב עמאר בתמורה לתמיכת הגוף הבוחר בבחירתו של הרב דוד סתיו.

גם ח"כ אורי מקלב תקף את החוק הנ"ל.

"הבטחתם פוליטיקה אחרת, אבל כל ההתנהגות שלכם היא קומבינה גדולה"
כך אמר מעל דוכן הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב על הבית היהודי שהתנגד בקדנציה הקודמת לחוק שיאפשר לרבנים הראשיים להתמודד שוב אך כעת הוא התנה את יישום החוק בהסכם הקואליציוני • "כיצד זה שהבית היהודי פתאום תומך בחוק? משום שמי שעומד למלא את מקומם של הרבנים הם אנשים שמזוהים עמם. עוד נוריד את המסכה של הצביעות הזאת"
רבנים ראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד