י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדינר 'במסילה נעלה'

הרב נויגרשל הסביר: כך עושים חסד אמיתי

המרצה הנודע הרב מרדכי נויגרשל, נשא דברים בפני משתתפי דינר 'במסילה נעלה' 13 ושרטט בפניהם את הגדרת מושג החסד כפי שנדרש מיהודי. צפו בתיעוד

הרב נויגרשל הסביר: כך עושים חסד אמיתי
דינר במסילה נעלה צילום: דניאל נפוסי

ערב מעשיר ומרתק נערך השבוע במסגרת הדינר המפואר "במסילה נעלה" 13, של ארגון 'מסילה', ששם לו למטרה להניע משפחות ועסקים להשיג ולשמר יציבות ועצמאות כלכלית.

במהלך הדינר, ציינו הנוכחים למעלה מ-24 שנים לפעילות הארגון שמעורר את המודעות הציבורית להתנהלות כלכלית נבונה, תוך מתן הדרכות לציבור הרחב, לקבוצות ויחידים.

המרצה הנודע הרב מרדכי נויגרשל, נשא דברים בפני משתתפי דינר 'במסילה נעלה' ושרטט בפניהם את הגדרת מושג החסד כפי שנדרש מיהודי לעשות עם רעהו.
בדבריו, אמר הרב נויגרשל כי "עולם חסד יבנה. הקדוש ברוך הוא ברא את העולם על יסוד מידת החסד. חסד אמיתי ושלם זה לא להזרים לאדם מה שהוא צריך היישר לתוך פיו, אלא לתת לו אפשרות לעבוד".

הרב נויגרשל הוסיף: "החסד הזה מושך הרבה הכרת הטוב בסופו של דבר, למרות הקושי והמאמצים".

הרב שמואל מרגוליס, יו"ר 'מסילה', שיתף את הנוכחים בהיסטוריה של הארגון, וסיפר כי במשך 24 השנים האחרונות הארגון ידע עליות ומורדות, אך בסייעתא דשמיא, המודל המהפכני המיוחד, המשלב ייעוץ מקצועי לצד אימון כלכלי מותאם לכל משפחה, מוכיח את עצמו.

עזריאל מנס, מנהל הפעילות של 'מסילה' בעברית, פרס בפני המשתתפים את החזון של הארגון והציג את ההישגים שהצטברו עד כה. הנוכחים נחשפו מפיו ליעדים שהארגון מציב לעצמו לשנים הקרובות.

במהלך הערב, התקיים פאנל מרתק בהנחיית העיתונאי משה מנס ובהשתתפות המומחים לכלכלה, מתי גרינפלד, נחום ברוק, יהונתן שיטרית ואיציק אפטר, אשר עסק בהרחבה בטרדות הכלכליות שרובצות על המשפחה החרדית וכן בדרכים שבהן ניתן לחתן ילדים ללא חובות.

בזה אחר זה, עלו לבמה כמה מהנוכחים, שבעצמם עברו תהליך ליווי לאחרונה בידי צוות הארגון וסיפרו בהתפעלות כיצד הצליחו להתרומם כלכלית הודות להדרכה שקיבלו.

הערב נחתם בהחלטה נחושה של הנוכחים וראשי הארגון, לעשות כל שביכולתם כדי לרומם עוד משפחה חרדית ממשבר כלכלי ולמנף עסקים על מנת שיגיעו לפסגות חדשות.

מסילה הרב מרדכי נויגרשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד