כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מעצמה מקרטעת

בלתי נתפס: האובדן הרוסי בשמונה ימי לחימה; אלפי הרוגים, שבויים ונשקים שהושבתו

בניגוד לתחזיות הרוסיות וגם העולמיות שניבאו כיבוש מהיר ללא התנגדות ואפילו בכניעה והרמת ידיים מצד האוקראינים, בגלל פערי הכוחות העצומים בין הצבאות, בפועל, הרוסים נכנסו לבוץ ואיבדו אלפי חיילים ולא מעט ציוד צבאי חדיש ומשוכלל • המספרים מאחורי 8 ימי לחימה

בלתי נתפס: האובדן הרוסי בשמונה ימי לחימה; אלפי הרוגים, שבויים ונשקים שהושבתו
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

מתקפת הבזק אותה תכננו הרוסים קודם פלישתם לאוקראינה, נחלה כישלון חרוץ. בעוד מעדויות של חיילים רוסים שנפלו בשבי ניתן ללמוד שהתוכנית המקורית הייתה השתלטות על אוקראינה תוך שלושה ימים ובשרוולים מופשלים, בפועל המערכה קשה ומדממת בהרבה עבור הרוסים.

לפי דיווחים עד כה שמסתמכים בעיקר על נתונים שמנפק הצד האוקראיני, אובדן חיי האדם בצד הרוסי מאז תחילת המתקפה על אוקראינה, עומד על 9,166 חיילים, כך לפי המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה. "סה"כ אבדות הקרב של האויב מה-24 בפברואר (יום הפלישה) עד ה-4 במרץ עומד על 9166 איש", נאמר בהצהרה.

טנק רוסי עולה באש. צילום: צבא אוקראינה.

אך לא רק חיילים איבדו הרוסים. גם לא מעט ציוד צבאי, חלקו חדשני, אבד במערכה. לפי האוקראינים, הרוסים איבדו 251 טנקים; 939 כלי רכב קרביים משוריינים; 105 מערכות ארטילריה; 50 MLRS, 18 ציוד הגנה אווירית; 33 כלי טיס; 37 מסוקים; 404 כלי רכב; שתי סירות מנוע קלות; 60 מכלי דלק; ושלושה מל"טים מבצעיים וטקטיים.

בצד האוקראיני

מנגד, בצד הרוסי מדווחים כי בסך הכול נפגעו במהלך המבצע 1,812 מטרות אוקראיניות: 65 עמדות פיקוד ומרכזי קשר של הכוחות המזוינים של אוקראינה; 56 מערכות טילי נ"מ S-300, Buk M-1 ואוסה, 59 תחנות מכ"ם.

כמו כן הושמדו לפי הרוסים 49 מטוסים על הקרקע ו-13 מטוסים באוויר; 635 טנקים וכלי קרב משוריינים נוספים; 67 מערכות רקטות משוריינות; 252 תותחי שדה ומרגמה; 442 יחידות של כלי רכב צבאיים מיוחדים; וכן 54 כלי טיס בלתי מאוישים, כך לפי דיווח של משרד הביטחון הרוסי.

באוקראינה, במהלך שמונת ימי המלחמה מדווחים על 28 ילדים שנהרגו ו-64 נוספים שנפצעו, כך הודיעה דריה הרסימצ'וק, יועצת לנשיא אוקראינה לזכויות הילד ושיקום הילדים. 

"בתי חולים ליולדות, גני ילדים ובתי ספר נהרסו. כמיליון וחצי ילדים נמצאים באזורים שנפגעו מההפגזות ותחת מצור, כולל יתומים וילדים עם מוגבלות הזקוקים לעזרה מיידית", אמרה.

בסה"כ מדווחים בצד האוקראיני על 2,000 הרוגים עד כה - רק בקרב האזרחים. מספר הלוחמים האוקראינים שנפלו אינו ברור עד-כה.

חיילים רוסיים שנשבו בידי האוקראינים. צילום: צבא אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה הרוגים ופצועים שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד