י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסתיימה לאחר שלוש שעות

במהלך השבת: בנט המריא לפגישה עם פוטין

באורח יוצא דופן ראש הממשלה נפתלי בנט המריא במהלך השבת למוסקבה כדי להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין. לאחר כשלוש שעות תמה הפגישה • כל הפרטים

במהלך השבת: בנט המריא לפגישה עם פוטין
פגישת בנט - פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

באופן חריג ביותר, ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הבוקר (שבת) למוסקבה, בירת רוסיה, יחד עם שר השיכון זאב אלקין (חובש כיפה) כדי להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, עמו הוא נפגש בשעה זו בהמשך למאמצים לרגיעה בין רוסיה לאוקראינה.

מדובר בטיסה חריגה, כשגם ראשי הממשלה שאינם חובשי כיפה מעולם לא המריאו בשבתות, בוודאי ראש ממשלה דתי חובש כיפה, שהמריא באופן חריג למוסקבה ויטען לכשישוב כי מדובר בפיקוח נפש של ממש.

הפגישה של ראש הממשלה בנט עם נשיא רוסיה פוטין מגיעה בהמשך לשתי שיחות שקיימו השניים בשבוע האחרון בניסיון לתווך בין הצדדים, זאת לצד שיחות שקיים בנט עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר עם צאת השבת: "ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד כעת בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מזה כשעתיים וחצי. רה"מ המריא היום בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, לאחר השיחה שהתקיימה בין המנהיגים ביום ד׳ האחרון".

"בפגישה משתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום. את ראש הממשלה מלווים בביקור ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי".

כעבור שלוש שעות תמה הפגישה בין שני המנהיגים ומפי גורם מדיני נמסר כי ראש הממשלה מתואם עם ארה"ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה.

בנוסף נמסר כי ראה"מ בנט שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט.

כמו כן, בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

לפי הדיווח ב'כאן 11', בנט המריא במהלך השבת במטוס פרטי, שלרוב משמש את המוסד. בלשכת רה"מ מסרבים להתייחס לפגישה וטוענים כי הנושא רגיש במיוחד. בפגישתו הקודמת של בנט עם פוטין, בחודש אוקטובר בסוצ'י, הוא הציע לנשיא רוסיה לשמש כמתווך בסוגיית אוקראינה, אך פוטין השיב בשלילה.

גורמים המעורבים בנושא אמרו ל'כאן 11' אומר כי הבית הלבן עודכן מראש בנסיעת רה"מ למוסקבה.  גורם ישראלי הוסיף ואמר כי הממשל האמריקני בירך את בנט טרם פגישתו עם פוטין.

עם סיום הפגישה אצל פוטין, המריא ראש הממשלה, נפתלי בנט, ממוסקבה לברלין, שם יפגוש את קנצלר גרמניה, אולף שולץ.

נפתלי בנט ולדימיר פוטין זאב אלקין טיסה בשבת מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד