כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהירות כ-9,000 קמ"ש

שקל כ-3 טונות: טיל שאיבד שליטה פגע בירח

שאריות של טיל פגעו בקרקע הירח. הוא נע במהירות כ-9,000 קמ"ש ושקל כ-3 טונות. מדובר בטיל שיצא משליטה ושאותר כבר לפני 7 שנים במסגרת חיפוש אחר אסטרואידים שעלולים להוות סיכון לכדור הארץ

 שקל כ-3 טונות: טיל שאיבד שליטה פגע בירח
שיגור טיל. אילוסטרציה צילום: unsplash

שאריות של טיל פגעו בבוקר יום שישי בקרקע של הירח, במכתש המכונה "הרצפרונג" שנמצא בצדו הרחוק של הירח - ולכן לא היה ניתן לראות זאת מכדור הארץ. הוא נע במהירות כ-9,000 קמ"ש ושקל כ-3 טונות.

מדובר בטיל שיצא משליטה ושאותר כבר לפני 7 שנים במסגרת חיפוש אחר אסטרואידים שעלולים להוות סיכון לכדור הארץ.

לדברי מומחים בתחום, זו הפעם הראשונה שבה פסולת חלל פגעה בשטח הירח. לטענתם, בתוך שבועות ספורים תתברר מידת הפגעה בשכבת הקרקע בירח, אך היא צפויה להיות קטנה. 

ביל גריי, אסטרונום ומומחה חלל שחקר את המקרה, סיפר כי החפץ המרחף אותר לראשונה כחלק מחיפוש אחר אסטרואידים שעלולים להוות סיכון לכדור הארץ. "אם היה ניתן לראות את זה – היו רואים הבזק אור, אבק, ושאריות מתכת, אבנים וסלעים שניתזים לצדדים. חלקם למרחק מאות קילומטרים", הסביר.

המומחים טוענים כי מקורה של פסולת החלל שפגעה ירח ככל הנראה בטיל סיני בשם Long March 3C ששוגר במסגרת המשימה הסינית לירח, Chang’e 5-T1. זה היה שיגור מקדמי במסגרתה נשלחה קפסולה שהסתובבה סביב הירח וחזרה לכדור הארץ, כדי לבחון מהי הטכנולוגיה שבאמצעותה יביאו איתם הסינים מעט מהאדמה בירח לצורך ניסויים.

ירח שיגור טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד