י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מכרזי בית שמש ג' -2 • מי זכה בכמה יח"ד?

בכמה זכה שמואל ליאני? ובכמה העמותות של מנחם כרמל? והאם מאחורי הקבלן לנדסמן עומדת חסידות דז'יקוב? • "סופה של בית שמש שיהיו בה יותר חרדים מאשר בירושלים ובני-ברק"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90



חודשיים אחרי שנסגרו המכרזים ברמת בית שמש ג'- 2 – מתפרסמות התוצאות הסופיות.

במכרז הוצעו 1,800 יחידות דיור. 972 מתוך הדירות הוצעו לפי מחיר קרקע. השאר, 828 דירות, במחיר למשתכן כש-50% מהן לזכאים בלבד ו-50% מהן בשוק חופשי.

על פי התוצאות, אחד מהזוכים המרכזיים במכרז הוא שמואל ליאני העומד בראש עמותת 'ערבים לדיור', שזכתה ב-90 דירות במחיר של 292,340 לדירה בגודל של 74.8 מ"ר.

שתי עמותות נוספות בראשן עומד מנחם כרמל, 'כי מציון' ו'נחלת השבטים', זכו יחד ב-106 דירות. על פי החלוקה בין השתיים, 'כי מציון' זכתה ב-50 יח"ד במחיר של 243,010 לדירה, בגודל של 85.8 מ"ר ועמותת 'נחלת השבטים' זכתה ב-56 יח"ד במחיר של 245,019 לדירה בגודל של 93.6 מ"ר.

עמותת 'דגל התורה' זכתה ב-100 דירות, אך בדיעבד התברר כי אלו דירות ב'דיור מוגן' ואין כל אפשרות לשנות את ייעודן. בשל כך, יאלצו לשווק את הדירות לאנשים מבוגרים, כאלו אשר עומדים
בקריטריונים לדיור מסוג זה.

הקבלן רובין לנדסמן הוא גם אחד מהזוכים במכרז כשגרף לעצמו 123 יחידות דיור, ושטח הכולל גם אזורי מסחר. בתקופה האחרונה הולכת וגוברת השמועה כי מאחורי לנדסמן התייצבה חסידות דז'יקוב שמתכוונת להעביר בקרוב את מרכזה לבית שמש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי 290 דירות שלא הוצעו במכרז, אלא היו נתונות למסחר חזרו לפתחו של מינהל מקרקעי ישראל, מאחר ולא הונחו עליהן הצעות רלוונטיות. עוד יצוין, כי לפסילת העמותות החרדיות בחריש הייתה השלכה מסוימת באשר למועד פרסום התוצאות בבית שמש, מאחר ושם נעשתה בדיקה קפדנית יותר.

בעקבות פרסום התוצאות, אמר משה מונטג, יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בבית שמש כי זה יום שמח עבורו: "העיר בית שמש רק מעצימה את ההתפתחות שלה וסופה למנות מספר תושבים חרדים גדול יותר מירושלים ובני ברק. זהו יום גדול ושמח. אנחנו שמחים להוות פתרון עבור בעיית הדיור במגזר החרדי".
בית שמש משה מונטג מינהל מקרקעי ישראל מכרז דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד