י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפגישות שקדמו והשר שנהג בעצמו

מאחורי הקלעים של טיסת בנט החשאית בשבת

טיסת בנט ממשיכה להעסיק מאז צאת השבת את כולם. לצד השאלה ההלכתית בדבר הדחיפות של הטיסה להתרחש בעיצומה של השבת, מתפרסמים פרטים על פגישות ההכנה של השר המתרגם, והמטוס המיוחד שבו המריאו בנט וצוותו

מאחורי הקלעים של טיסת בנט החשאית בשבת
נפתלי בנט צילום: איתי בית און, לע"מ

לצד הדיון על טיסת ראש הממשלה בעיצומה של השבת, האם היא אכן היתה בגדר פיקוח נפש והוכרחה להתקיים תוך כדי השבת ומדוע נאלצו להצטרף הדובר והיועצת, שיכלו לעקוב אחר הפגישות גם מרחוק ולייעץ ולדברר מרחוק. ככל שחולפות השעות מתבררים עוד פרטים על הנסיעה החשאית.

הפגישה נקבעה במהלך השבוע, כאשר ככל הנראה היא יכלה להתקיים רק במהלך השבת ולכך המריא ראש הממשלה נפתלי בנט בשעות הבוקר בטיסה פרטית למוסקבה, כשאתו שר השיכון זאב אלקין בתפקיד המתרגם, ראש המל"ל אייל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

ראש הממשלה בנט המריא במטוס מנהלים שמשמש את המוסד למטרות חשאיות וזאת במטרה לשמור על הנסיעה בחשאיות מוחלטת ואכן עד להודעת הקרמלין בצאת השבת הנסיעה לא נחשפה.

יצוין עדו כי השר אלקין, גם הוא חובש כיפה, לא הגיע לפגישה רק בתפקיד מתרגם אלא גם היה מעורב בכל פרטי הנסיעה והתכונן לכך כאשר בימים קודם לכן נפגש עם שגריר רוסיה אנטולי ויקטורוב ובליל שבת, שעות לפני הטיסה אירח לסעודה את שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק.

לשדה התעופה יצא השר אלקין בשבת בבוקר כשהוא נוהג בעצמו ברכבו כדי לצמצם את חילול השבת. 

נפתלי בנט זאב אלקין ולדימיר פוטין חילול שבת מלחמת אוקראינה רוסיה טיסה בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד