י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נחשד כמרגל רוסי

דיווח: נציג אוקראינה בשיחות המו"מ לסיום המלחמה - חוסל

חבר המו"מ מטעם האוקראינים לבלארוס חוסל על ידי השירות החשאי של אוקראינה לאחר שנחשד כמרגל רוסי. עד כה אף גורם ממשלתי רשמי לא אישר את הדיווח 

דיווח: נציג אוקראינה בשיחות המו"מ לסיום המלחמה - חוסל
דניס קירייב במו"מ צילום: צילום מסך

השירותים החשאיים של אוקראינה חיסלו חבר במשלחת האוקראינית שניהל בימים האחרונים דיונים עם הרוסים במטרה להפסיק את הלחימה באוקראינה.

העיתון האוקראיני Ukrayinska Pravda מדווח כי המחוסל הוא דניס קירייב, שנחשד כמרגל רוסי בעודו יושב בצד השולחן של האוקראינים. לפי הדיווח, הוא נהרג כאשר המשטרה האוקראינית ניסתה לעצור אותו.

במהלך המעצר, דניס קירייב, חבר במשלחת המשא ומתן האוקראינית לעיר גומל שבבלארוס, נורה על ידי שירות הביטחון של אוקראינה. הוא נחשד בבגידה. לפי שירות הביטחון של אוקראינה היו עדויות מוצקות לבגידה של קירייב, כולל הקלטות של שיחות טלפון שלו, שלא הותירו מקום של ספק.

דניס קירייב בצוות המו"מ בבלארוס. (צילום מסך)

השיחות בין אוקראינה לרוסיה נמשכו ביום חמישי האחרון בעיר גומל בבלארוס על הגבול עם פולין וצפויות להתחדש מחר או ביום שני.

על פי הדיווחים, דניס קירייב הואשם ב"בגידה" ונורה למוות על ידי השירות החשאי של אוקראינה ה-SBU במהלך המעצר. הוא נחשב לחברו של האוליגרך אנדריי קליויב, בן בריתו של נשיא אוקראינה לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', הפרו רוסי שהודח על ידי הנשיא הנוכחי זלנסקי, בבחירות דמוקרטיות ומאז נמלט לפדרציה הרוסית.

עוד צוין בדיווחים כי דניס קירייב, חבר משלחת המו"מ של אוקראינה לשיחות בלארוס, היה סוכן מודיעין אוקראיני ונהרג במהלך "מבצע חשאי" עם עוד שני סוכנים.

עם זאת, עד כה סוכנויות ממשלתיות אוקראיניות לא אישרו רשמית את המידע על חבר המשלחת שנורה למוות בשל היותו מרגל רוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיסול מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד