י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכלכלה בקריסה

זארה סוגרת 502 חנויות ברוסיה; מה עם 9,000 העובדים?

קבוצת אינדיטקס, שבבעלותה בין היתר המותג זארה, הודיעה על סגירת החנויות ברוסיה | השוק הרוסי מהווה 8.5% מרווחי החברה | לקבוצה 9,000 עובדים ברוסיה, להם היא מתכוונת להציע "חבילת תמיכה"

זארה סוגרת 502 חנויות ברוסיה; מה עם 9,000 העובדים?
סניף של זארה צילום: unsplash

קמעונאית האופנה הספרדית אינדיטקס, שבבעלותה בין היתר המותג זארה, הודיעה היום (שבת) כי תפסיק את פעילותה ברוסיה והכריזה על סגירת 502 החנויות שהיא מפעילה במדינה. זאת, במסגרת חרם הרשתות נגד רוסיה בעקבות הפלישה של צבאה לאוקראינה.

לקבוצת אינדיטקס 9,000 עובדים ברוסיה, להם היא מתכוונת להציע "חבילת תמיכה" שעיקריה לא פורטו. השוק הרוסי מהווה 8.5% מרווחי החברה, לפני מסים והפחתות, אך כעת מסרה החברה כי "ההשקעה (בחנויות) לא רלוונטית כעת מבחינה פיננסית".

מדובר במכה נוספת לרוסיה שסופגת בימים אלה חרם מצד מותגי אופנה בינלאומיים, כאשר גם קרלסברג וטובורג הודיעו היום כי הן יוצאות מהשוק הרוסי.

בשבוע שחלף הודיעו מנגו ו-H&M על סגירת חנויותיהן ברוסיה. כך גם ויזה ומאסטר קארד הודיעו על הצטרפות לסנקציות הכלכליות. ביום רביעי האחרון, ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה על סגירת המכירות של מוצריה ברחבי רוסיה.

כל אלה, יחד עם הסנקציות מצד מדינות המערב, הביאו לכך שהרובל הרוסי כבר צנח לשווי של 0.010 דולר. גם הרשתות הגדולות מפסידות מהמהלכים הללו, אך המכה לרוסיה קשה בהרבה וגורמת לקריסת השוק הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה זארה סנקציות כלכליות הטלת סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד