ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הוצג כעובדה מוגמרת

פגישת בנט ופוטין: העדכון ליועץ האמריקני והתמונה השחורה

פגישת בנט - פוטין: ראש הממשלה בנט עדכן את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן על פגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בשיחה עם חברתו מההייטק, בנט הסביר איך הוא רואה את המשבר במזרח אירופה • פרטים חדשים על טיסת השבת שהפתיעה את כולנו

פגישת בנט ופוטין: העדכון ליועץ האמריקני והתמונה השחורה
ביידן /בנט/ פוטין צילום: צלמי פלאש 90

האמריקאים לא אישרו את הפגישה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - אלא רק עודכנו עליה. כך דיווח הערב (מוצאי שבת) הכתב המדיני ברק רביד ב'וואלה'.

על פי הדיווח, בנט עדכן ביום שישי את הבית הלבן כי בכוונתו לטוס לפגוש את פוטין. הוא שוחח עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ולא עם הנשיא ג'ו ביידן. הוא לא ביקש אישור אלא הציג את הנסיעה כמעשה מוגמר.

בנט בטיסתו ממוסקבה לברלין במוצ"ש.

בארה"ב לא התנגדו לפגישה אבל הגיבו בסקפטיות רבה. בוושינגטון סבורים כי אין טעם לדבר יותר עם פוטין, כיוון שאיש לא יצליח לשנות את דעתו לגבי אוקראינה ולעצור את הפלישה שלו.

את בהילות הנסיעה של בנט ניתן להסביר בדברים שאמר ביום חמישי האחרון. על פי הדיווח של רביד, בכנס הסייבר בתל-אביב, בנט הציג לחברתו מיכל צור, עמה הוא הקים את הסטארט-אפ שלו לפני עשרים שנה, תמונה שחורה של מה שעוד עלול להתרחש במלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

בנט בטיסה.

בנט אמר לה: "אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים. אם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, המצב באוקראינה יכול להיות הרבה יותר גרוע".

יום קודם לכן שוחח בנט בטלפון עם נשיא אוקראינה זלנסקי ולאחר מכן עם נשיא רוסיה פוטין. השיחות האלה גרמו למאמציו לתווך בין הצדדים לעלות כמה מדרגות. בנט החליט לפעול וללכת בנתיב בו לא הלך אף ראש ממשלה לפניו מאז קום המדינה ולנסות להביא להפסקת אש במשבר בינלאומי. בנט סבור כי מדובר בפיקוח נפש של ממש - זו גם הסיבה, כך לטענת רביד, שלא הייתה לו בעיה לטוס בשבת למוסקבה.

נפתלי בנט ולדימיר פוטין ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד