כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פוטין נלחם והאזרחים סובלים

מכה אנושה: ויזה ומאסטרקארד מפסיקות את הפעילות ברוסיה

כבר לא רק אוליגרכים. אזרחי רוסיה סובלים ממעשיו הנפשעים של הנשיא פוטין על אדמת אוקראינה, כאשר עוד ועוד חברות יוצאות מרוסיה ומנתקות קשר ומגע. עכשיו מדובר בויזה ובמאסטרקארד 

מכה אנושה: ויזה ומאסטרקארד מפסיקות את הפעילות ברוסיה
ויזה קארד. אילוסטרציה צילום: unsplash

רבבות אזרחי רוסיה ממשיכים לסבול בכל תחום בחייהם ולא רק האוליגרכים שבהם. עוד ועוד חברות מכריזות על ניתוק יחסים, ועכשיו מדובר בצעד משמעותי במיוחד שמגיע מצידן של שתי חברות האשראי הגדולות בעולם, ויזה ומאסטרקארד שהודיעו כי הן מנתקות קשר עם הרוסים.

חברת ויזה הודיעה כי היא משעה את הפעילות ברוסיה בשל הפלישה לאוקראינה, וכי היא תפעל עם לקוחותיה ושותפיה להפסיק את כל העסקאות ברוסיה בימים הקרובים. כרטיסי ויזה שהונפקו על ידי מוסדות פיננסיים מחוץ לרוסיה לא יעבדו יותר ברוסיה, נמסר מהחברה בהצהרה.

בהודעה מטעם חברת ויזה נאמר: "ויזה תפעל באופן מיידי עם לקוחותיה ושותפיה בתוך רוסיה כדי להפסיק את כל העסקאות במהלך הימים הקרובים. לאחר השלמתם, כל העסקאות עם כרטיסי ויזה שהונפקו ברוסיה לא יפעלו עוד מחוץ למדינה, וכל כרטיסי ויזה שהונפקו על ידי מוסדות פיננסיים מחוץ לרוסיה לא יפעלו יותר בתוך הפדרציה הרוסית".

עוד נאמר, "אנו נאלצים לפעול בעקבות הפלישה הבלתי חוקית של רוסיה לאוקראינה, והאירועים הבלתי מקובלים שאנו עדים להם", אמר אל קלי, יו"ר ומנכ"ל החברה. "אנו מצטערים על ההשפעה שתהיה לכך על עמיתינו המוערכים, ועל הלקוחות, השותפים, הסוחרים ומחזיקי הכרטיסים שאנו משרתים ברוסיה. המלחמה הזו והאיום המתמשך על השלום והיציבות דורשים מאיתנו להגיב בהתאם לערכים שלנו".

חברת ויזה מאפשרת עסקאות תשלומים בין צרכנים, סוחרים, מוסדות פיננסיים וגופים ממשלתיים ביותר מ-200 מדינות וטריטוריות, רוסיה המדינה הגדולה בשטחה בעולם - מתנתקת מהשירותים החיוניים הללו.

כאמור גם מאסטרקארד מסרה כי כרטיסים שהונפקו על ידי בנקים רוסיים לא יופעלו עוד על ידי הרשת שלה, וכל כרטיס שיונפק מחוץ למדינה לא יפעל בחנויות או בכספומטים הרוסיים.

"אנחנו לא לוקחים את ההחלטה הזו בקלות ראש", מסרה מאסטרקארד בהצהרה, והוסיפה כי היא ביצעה את המהלך לאחר דיונים עם לקוחות ועם שותפיה.

מאסטר ויזה ויזה מלחמת אוקראינה רוסיה הטלת סנקציות סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד